اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گره‌زدن اقتصاد کشور به برجام تأثیر منفی در جامعه دارد

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با تأکید بر تأثیر منفی شرطی شدن اقتصاد در جامعه گفت: دولتمردان باید برای رفع مشکلات اقتصادی کشور به برنامه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه کرده و از شرطی شدت اقتصاد و گره زدن آن‌ به برجام جدا خودداری کنند.

گره‌زدن اقتصاد کشور به برجام تأثیر منفی در جامعه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در آئین نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته این شهر با بیان اینکه آمریکا بار دیگر بی تعهدی خود در جهان بین‌المللی را نشان داده است، اظهار کرد: رئیس‌جمهور آمریکا برخلاف وعده خود در خصوص بازگشت به برجام بار دیگر تغییر مواضع داده و مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در خصوص برجام تنها راه بازگشت جمهوری اسلامی به این قرار داد را لغو تحریم‌های آمریکا به‌صورت عملی و تأثیر مثبت آن در جامعه دانستند.

وی با تأکید بر تأثیر منفی شرطی شدن اقتصاد در جامعه گفت: دولتمردان باید برای رفع مشکلات اقتصادی کشور به برنامه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه کرده و از شرطی شدت اقتصاد و گره زدن آن‌ به برجام جدا خودداری کنند زیرا انجام این کار تأثیر بسیار منفی در جامعه دارد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه کمبود دائمی برخی از کالاهای اساسی در کشور زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست، تصریح کرد: به گفته رئیس بانک مرکزی حدود ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داده‌شده است، ولی بااین‌وجود کما فی‌ سابق شاهد افزایش قیمت و کمیاب‌ شدن برخی از کالاهای اساسی در کشور هستیم، لذا توقع داریم دولت نظارت جدی در این خصوص انجام داده و دست دلالان را قطع کند.

طیبی با هشدار به مردم در خصوص احتمال شیوع کرونای انگلیسی در گیلان افزود: از مردم درخواست دارم در ایام نوروز شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به بهترین نحو انجام و از دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند تا خدای‌نکرده ایام نوروز به کام مردم و خانواده‌ها تلخ نشود.

وی با ابراز امیدواری از افتتاح پل کابلی آستانه‌اشرفیه در خردادماه سال ۱۴۰۰ بیان کرد: تکمیل این پل یکی از آرزوهای دیرینه مردم این خطه از استان بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته بخش عمده مشکلات پل کابلی حل و اعتبارات لازم تأمین شد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با تأکید بر لزوم توجه مؤمنان به انجام‌ فریضه احسان و نیکوکاری در جامعه گفت: مالک حقیقی تمام عالم هستی پروردگار بوده و انسان باید طبق امر خداوند اموال به دست آورده خود را بعد از تأمین مخارج زندگی در راه خدا و نیکوکاری انفاق و به نیازمندان کمک کند.

طیبی یکی از نشانه‌های مؤمن حقیقی و واقعی را ایمان به پروردگار و نیکوکاری‌ کاری دانست و گفت: انسان در مرحله اول برای رسیدن به سعادت باید توحید خود را قوی، ایمان به پروردگار را افزایش و در راه خدا مال و اموال خود را انفاق کند.

وی با اذعان به اینکه هر نوع خرج کردن از جانب پروردگار را انفاق نمی‌گویند، بیان کرد: انفاق مؤمن در جامعه باید مشکلی از مشکلات جامعه را برطرف و انجام رزمایش مواسات در ایام کرونا نمونه بارز انفاق و نیکوکاری در جامعه بوده و بخش عمده‌ای از دغدغه‌های افراد که با معضلات اقتصادی مواجه بودند برطرف شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول