اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

انتقاد ائمه جمعه کرمان از گرانی‌ها/بازار نیازمند نظارت هوشمندانه است

ائمه جمعه کرمان با انتقاد از گرانی‌ها، خواستار نظارت هوشمندانه بر بازار شدند.

انتقاد ائمه جمعه کرمان از گرانی‌ها/بازار نیازمند نظارت هوشمندانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام منتظری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر انار با تسلیت رحلت حضرت زینب (س) اظهار داشت: آن حضرت اسوه معرفت به خداوند متعال و اصل نبوت و امامت و اهل بصیرت و شجاعت بود.

رفع گرانی‌ها نیازمند سازوکار هوشمندانه است

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان اشاره کرد و افزود:

قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی در رابطه با تحریم‌ها، قانونی هوشمندانه است که در جهت اجرای این قانون باید تمام مسئولان به‌ویژه دولت و مجلس یکصدا و هماهنگ باشند.

امام جمعه شهرستان انار به گرانی‌ها و کمبود کالاهای مورد نیاز مردم اشاره کرد و گفت: باید یک سازوکار نظارتی هوشمند را ایجاد کرد تا اجناس از مبداء خرید به گونه‌ای به‌دست مصرف‌‌کننده برسد که گرانی‌ها بر مردم تحمیل نشود. توقع و انتظار مردم در این شرایط کرونایی از مسئولان این است که تمهیداتی بیندیشند که کالاها و اجناس ارزان‌تر و آسان‌تر به‌دست مردم برسد.

مجلس و دولت با یکصداشدن خود، به خواسته مقام معظم رهبری عمل کنند

حجت‌الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان بیان کرد: باید از خیران، بسیجیان، سپاه پاسداران، هلال‌احمر، کمیته امداد، روحانیت و ائمه جماعت مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، آستان قدس، بنیاد برکت، مرکز نیکوکاری، خیریه‌ها و... که در طرح شهید سلیمانی و در راستای کمک‌های مومنانه طی یک سال گذشته اقدام‌ کردند، تجلیل کنیم.

 جعفری با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع خبرگان رهبری ادامه داد: مجلس و دولت اختلافات خود را کنار بگذارند و یک‌صدا باشند تا این قانون خوب اجرا شود. 

وی ابراز داشت: قرار بود در جریان برجام رفع تمام تحریم‌ها را داشته باشیم که متاسفانه با بدعهدی دشمنان مواجه شدیم.

ضرورت امهال وام‌های کشاورزان در این شرایط سخت اقتصادی

حجت‌الااسلام علی رفیعی امام جمعه فاریاب با تسلیت رحلت حضرت زینب (س)، به هفته نیکوکاری اشاره داشت و خاطرنشان کرد: خداوند مردم را فقیر و غنی قرار داد تا بدین وسیله آزمایش شوند و اغنیاء به‌واسطه فقرا آزموده می‌شوند.

رفیعی خاطرنشان کرد: قانون مجلس قانون خوبی است که باید اجرا شود و کار دشمن هم چانه‌زنی به نفع خودش است باید به آن بی‌توجهی شود تا سر عقل بیایند و این تحریم‌های ظالمانه را بردارند.شگرد غرب خرید زمان به نفع خودش است.

 وی از بانک کشاورزی و شعب آن در جنوب استان خواست با توجه به خسارت‌های وارده به کشاورزان و گرانی‌ها و تورم  و اوضاع کرونایی حاکم بر کشور در مورد سر رسید پرداخت تسهیلات کشاورزان سختگیری نکنند و مورد بخشودگی قرار گیرد و یا حداقل امهال صورت گیرد.

تأمین کالاهای ضروری برای مردم سخت شده است

حجت‌الاسلام رضا سالاری امام جمعه شهرستان عنبرآباد بیان کرد: مسئولان وزارت صمت و کشاورزی باید فکر و چاره‌ای بیاندیشند برای معیشت مردم که متاسفانه امروز تامین ۵۰ درصد کالاهای ضروری برای مردم ما بسیار سخت شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع خبرگان رهبری افزود: همه هم‌صدا در برابر دشمن خصوصا زیاده خواهی‌های آمریکا و اروپایی‌ها بایستیم.

سالاری تأکید کرد: مجلس و دولت در مسئله برجام طبق قانون بر محور رهنمودهای قاطع رهبر انقلاب یکصدا و هماهنگ باشند و پختگی و عقلانیت‌های انقلابی در عمل مسئولان باید هویدا شود.

مردم و بازاریان دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کنند

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده امام جمعه ریگان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: علاج فقر در هر جامعه‌ای استقرار عدالت اجتماعی و نظام عادلانه در محیط جامعه است.

امام جمعه ریگان به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر عظیم‌الشان انقلاب اشاره  و تصریح کرد: معظم له فرمودند در مساله مربوط به هسته‌ای قانونی در مجلس تصویب شد که اختلاف نظرهایی در این زمینه ایجاد شد که این اختلاف‌ها باید حل شود و دولت خودش را موظف می‌داند به اجرای این قانون عمل کند.

وی از مردم شهرستان و بازاریان خواستار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مقابل ویروس کرونا شد.

ضرورت نظارت بیشتر بر بازار و کنترل قیمت‌ها

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها را بسیار ارزشمند دانست و افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم  انقلاب نباید بین دولت و مجلس در این خصوص اختلاف نظر باشد.

امام جمعه زرند به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انتخابات مظهر رشد و شکوفایی ملت و نشانه مردم سالاری و خودباوری است و از جایگاه ویژه‌ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار است. انتخابات نقطه وصل مردم به نظام اسلامی و وسیله‌ای برای تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی  محسوب می‌شود.

 ابراهیمی بر نظارت بیشتر بر بازار و کنترل قیمت‌ها تاکید کرد و افزود: با تنظیم درست بازار و  نرخ‌گذاری‌های دقیق و حساب شده باید از حقوق مصرف‌کنندگان حمایت کرد و با کاهش هزینه‌ها  این قشر را مورد حمایت قرار داد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول