اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

عملیات حفاری جبهه غربی خط دوم مترو اصفهان آغاز شد

جانشین فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: پروژه امروز ۶.۵ کیلومتر طول دارد که از جبهه غرب به شرق با هزینه ۴ هزار میلیارد ریال در حال انجام است که برای شروع آن با موضوعات غیر قابل پیش‌بینی مواجه بودیم.

عملیات حفاری جبهه غربی خط دوم  مترو اصفهان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار علیرضا فخاری ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات حفاری تونل خط ۲ قطار شهری اصفهان گفت: امروز در مسیری قرار می‌گیریم که بتوانیم یکی از خدمت‌های بزرگ را به مردم ارائه دهیم؛ مترو از جمله مدهای حمل‌ونقلی پیشرفته و از معیارهای توسعه‌یافتگی است که تاکنون در شهرهای مهم و بزرگ شکل‌گرفته است.

جانشین فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا تصریح کرد: پروژه امروز ۶.۵ کیلومتر طول دارد و برای شروع آن با موضوعات غیر قابل پیش‌بینی مواجه بودیم؛ شروع پروژه مترو در کشور از سال ۱۳۶۵ بود و ۲۰ سال بعد قرارگاه خاتم وارد این پروژه شد و ۵۰ درصد ظرفیت آن توسط قرارگاه صورت گرفت.

وی درخصوص افتخارات قرارگاه در این مسیر توضیح داد: در عرض ۹ روز، کاری که ۱ ماه و نیم زمان می‌خواست را انجام دادیم؛ در عمق ۲۵ متری زمین ۱۴۰۰ متر بتن‌ریزی انجام شد و به دلیل ساخت فیلترهای تولیدشده در داخل کشور ۸ تا ۱۰ میلیارد صرفه‌جویی پولی و ارزی برای کشور حاصل شده است.

فخاری ادامه داد: قرارگاه خاتم‌الانبیا مقام اول ملی در اجرای خط ۷ مترو تهران و اجرای تونل برای آب‌های سطحی و زیر سطحی را به‌دست آورده است.

هزینه ۵۰ میلیون یورویی هر کیلومتر از خط مترو

در ادامه قدرت‌الله نوروزی گفت: ۱۵ درصد باقی مانده خط ۱ مترو اصفهان در ۴ ماه در ۳ شیفت توسط پیمانکاران ساخته و تکمیل شد و ظرفیت آن به ۱۲۰ هزار نفر رسید و قرار بود این عدد به ۱۵۰ هزار نفر برسد که شرایط کرونا مانع این موضوع شد.

شهردار اصفهان در خصوص خط ۲ مترو توضیح داد: این پروژه از دارک آغاز شده و به میدان شهدای خمینی‌شهر می‌رسد و طول آن ۲۳ کیلومتر است.

وی افزود: این پروژه در ۳ فاز از دارک به میدان امام علی، فاز میانی و از کهندژ به سوی میدان امام علی انجام شده است که در این مسیر قرارگاه خاتم با تمام توان ورود پیدا کرد و رکوردهایی را به ثبت رساند.

نوروزی تصریح کرد: این مسیر دارای ۱۶ ایستگاه است که در ۲ سال اخیر ۱۲ ایستگاه از آن آغاز شده و برخی از این ایستگاه‌ها بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته و چهار ایستگاه باقی‌مانده نیز در مرحله آزادسازی قرار دارد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برای مسیر رهنان هم برای پروژه آزادسازی ردیفی در بودجه ایجاد کردیم؛ در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان برای هزینه ایمنی صرف شد و امسال در بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص داده شده است.

وی تأکید کرد: برای خط ۲، ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد اوراق مشارکت گرفتیم و در مقایسه با دیگر شهرها، افتخار بزرگی است همچنین برای اولین بار در کشور در سال گذشته موفق شدیم ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اتوبوس‌ها بگیریم و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری کنیم.

نوروزی افزود: برای ساخت مترو ۴۵ درصد پروژه مربوط به مراحل سفت‌کاری و بقیه مربوط به تجهیزات است؛ در حوزه سفت‌کاری، تونل و حفاری ۲۵ درصد پیشرفت داشته‌ایم و اگر شرایط در حالت عادی بود، تجهیزات هم آماده می‌شد.

شهردار اصفهان توضیح داد: برای آماده‌سازی تجهیزات نیز ۵۶۰ میلیون یورو مجوز اولیه صادر شد و اگر مصوبه داده شود تا ۲ سال دیگر خط ۲ به طور کامل تکمیل خواهد شد و این مسیر با تعامل کارفرمایان و قرارگاه خاتم الأنبیا رو به پیشرفت است.

نوروزی افزود: برای هر کیلومتر مترو باید ۵۰ میلیون یورو هزینه شود و در این مسیر تقاضا داریم دولت کمک کند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۵/آ ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول