اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

رونمایی از ۵۷ پروژه و محصول فناوری نانو با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

با برگزاری مراسمی از ۵۷ پروژه و محصول فناوری نانو با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و دبیر ستاد توسعه فناوری نانو رونمایی شد.

رونمایی از ۵۷ پروژه و محصول فناوری نانو با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، طی برگزاری مراسمی در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با حضور سورنا  ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از ۵۷ پروژه و محصول فناوری نانو رونمایی شد.

یکی از طرح‌های ارائه شده در این مراسم، در حوزه نانوسیال‌ها و گل‌های حفاری است که ارزشی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال دارد. همچنین ۱۷ طرح فناورانه نیز با محوریت توسعه فناوری رونمایی شدند. این طرح‌ها محصولات و خدماتی را در بر می‌گیرند که برای نخستین بار در کشور تولید می‌شوند یا محصولی فناورانه را توسعه می‌دهند.

کامپوزیت دندانی، دستگاه پردازش پلاسما، کیت تشخیص کرونا از جمله محصولاتی بودند که رونمایی شدند. سایر پروژه‌ها و محصولات رونمایی شده عبارتند از از کامپوزیت پیش آغشته، سپراتور باتری لیتیومی، نانو سیلیکا، کود حاوی عناصر ریزمغذی، مینرال تری اکساید اگریگیت، کیت جداسازی RNA و DNA، پولیش نهایی رنگ خودرو، رنگ نانوکامپوزیت آبگریز، هیدروکسی کلرید روی (نسل سوم مکمل دام و طیور)، آفت کش  پسیل پسته حاوی نانو ذرات اسانس گیاهی، جوهر تصعیدی نانوساختار، غلظت دهنده نانوسلولزی، نازل واترجت، دستگاه تولید نانومواد در محیط سیال با فناوری پلاسما، پل – آیکن – کاریز – شبنا - نانومچ. 

طی این مراسم، همچنین دو سوله فناوری نانو که به ۸ شرکت اختصاص دارد، افتتاح شد.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تصویربرداری لاپاروسکوپی، سوله تحقیق و توسعه و تولیدی خود را با تمرکز بر لوازم خانگی، لوازم خانگی، خودرو و اینترنت اشیاء راه‌اندازی کرد.

 

این سوله یک شتابدهنده حوزه الکترونیک است که تیم‌های استارتاپی را در حوزه توسعه فناوری‌های نانو و میکروالکترونیک پذیرش می‌کند.

سوله دوم مربوط به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کننده سیستم‌های تصفیه هوا مبتنی بر پلاسما است.

سوله سوم نیز مربوط به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ایده محوری تولید محصولات الکترونیکی چاپی است.

در این مراسم همچنین معاون علمی رئیس جمهور علاوه بر رونمایی از طرح‌ها، از دستاوردها و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نانوفناوری که موفق شدند طرح‌های خود را با صنایع گوناگون پیوند دهند، بازدید کرد. علاوه بر آن در حاشیه این مراسم چهار قرارداد ارتباط با صنعت میان شرکت‌های دانش‌ بنیان و صاحبان صنایع مخاطب فناوری‌های نانو منعقد شد و با انعقاد این قراردادها محصولات دانش‌بنیان تولید شده در محصولات ایران‌ساخت کاربردی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول