اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

مسأله گرانی کالاهای اساسی نیازمند نظارت جدی‌تر است

امام جمعه چغادک با بیان اینکه مسأله گرانی کالاهای اساسی نیازمند نظارت جدی‌تر است گفت: بازار خرید و فروش کالاهای اساسی متأسفانه این روزها دچار نوسانات بیشتری شده است. نزدیک بودن عید نوروز هم تا حد زیادی بر این التهابات افزوده است.

مسأله گرانی کالاهای اساسی نیازمند نظارت جدی‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری در خطبه‌های نماز جمعه شهر چغادک با بیان اینکه مسأله گرانی کالاهای اساسی نیازمند نظارت جدی‌تر است اظهار داشت: بازار خرید و فروش کالاهای اساسی متأسفانه این روزها دچار نوسانات بیشتری شده است. نزدیک بودن عید نوروز هم تا حد زیادی بر این التهابات افزوده است. 

امام جمعه چغادک افزود: قیمت کالاهایی مانند مرغ و گوشت قرمز مجدداً افزایش یافته است، روغن نیز همچنان با کمبود مواجه است، حتی بازار میوه و تره‌بار و سبزی هم متأسفانه دچار نوسان قیمت شده است. انتظار از دستگاه‌های ذیربط این است که در شرایط کرونایی موجود که بازارچه‌های فروش بهاره و نمایشگاه‌های بهاره تعطیل شده، دست روی دست نگذارند، اقدامی بکنند و برای دسترسی آسان‌تر و خرید ارزان‌تر کالاهای مورد نیاز در این روزهای پایان سال تدابیر بهتری را بیندیشند و عمل و اقدام جدی داشته باشند. 

خدری با اشاره به توقف اجرای پروتکل الحاقی، آن را اقدامی مهم نظام علیه عهدشکنی کشورهای غربی دانست و گفت: توقف اجرای پروتکل الحاقی که با مصوبه مهم و انقلابی مجلس و إعمال دولت انجام گرفت اقدام بسیار مهمی بود که باید در مقابل عهدشکنی کشورهای اروپایی زودتر از این انجام می‌گرفت و الحمدلله با رهنمودهای مقام معظم رهبری این اتفاق افتاد و بر اساس توصیه رهبر معظم باید همه یک صدا در مقابل دشمن اقدام کنند و از اختلاف نظر و اختلاف عمل در مسائل اصلی نظام پرهیز کنند تا دشمن صدای واحد نظام را به خوبی بشنود و فکر تسلیم ایران را از سر بیرون کند. 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر همچنین با تسلیت وفات حضرت زینب (س) افزود: یکی از ویژگی‌های حضرت زینب (س) بصیرت زینبی است؛ یعنی آگاهی عمیق و همه جانبه آن حضرت به همراه باور قلبی که از احاطه علمی و معرفتی ایشان نشأت می‌گرفت. ویژگی مهم دیگر آن حضرت شجاعت بی‌نظیر او است، لذا در زیارت نامه‌اش «لَبْوَةُ الْهاشِمیة» (شیرزن هاشمی) لقب گرفته است. 

وی با بیان اینکه بزرگان علم اخلاق برای شجاعت، سه مرتبه قائل هستند گفت: مرتبه اوّل شجاعت، نترسیدن از دیگران به‌خصوص نترسیدن از افراد زورگو و قدرتمند است. مرتبه دوّم شجاعت که بالاتر از معنای اوّل است، تسلّط بر هوی و هوس و نفس امّاره است. امّا بالاتر از این دو، معنای سوّم شجاعت است؛ به این معنا که انسان در جزر و مدّ روزگار خودش را نبازد و در رویارویی با حوادث بزرگ زندگی اعم از پیروزی و یا شکست صبر و استقامت داشته باشد و حضرت زینب (س) از هر سه مرتبه شجاعت در حدّ اعلای آن برخوردار بود. 

خدری گفت: بر اساس معرفت توحیدی و ولایی و شجاعت حضرت زینب(س) است که تفسیر ایشان از واقعه می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول