اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

امام جمعه کرج: توقف اجرای پروتکل الحاقی را باید باقدرت ادامه داد

امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمن هرگز قابل اعتماد نبوده است و این سال‌ها با عدم پایبندی به برجام این را به همه ثابت کرد، گفت: مردم خواستار توقف اجرای پروتکل الحاقی هستند و انتظار می‌رود این مسیر با قدرت ادامه پیدا کند.

امام جمعه کرج: توقف اجرای پروتکل الحاقی را باید باقدرت ادامه داد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت الله محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز، ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه اهل تقوا نسبت به برادارن خود بیشترین رعایت را دارند، گفت: امیدواریم که خداوند توفیق تقوا و افزایش روز افزون آن را به زندگی ما بدهد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت مقام حضرت زینب(س) و تسلیت سالروز شهادت ایشان، اظهار کرد: حضرت زینب الگوی موفق مدیریت بحران و ایمان به خداوند است که باید نسبت به دیدگاه‌ ایشون نسبت به آینده درس بگیریم.

سند تحول بنیادین به نگاه ویژه ای اجرا شود

امام جمعه کرج با بیان اینکه مقابله با اشرافی گرایی را از سیره نبوی می آموزیم، ادامه داد: لازم است نظام تعلیم و تربیت نگاه ویژه تری به سند تحول بنیادین داشته باشد تا با مدیریت جهادی برای اجرایی شدن آن اقدام شود تا به اهداف خود در این حوزه دست پیدا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به هشتم اسفندماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، بیان کرد: ازنظر اسلام تربیت یعنی به فعلیت رساندن استعدادها و ایجاد تعادل بین آن‌ها تا فرد بتواند به مقصد، که قرب اللهی است برسد؛ بنابراین برای رسیدن به این مهم در فرهنگ اسلامی تزکیه و تهذیب مقدم بر آموزش و تعلیم است و همین امر فصل ممیز نظام آموزشی اسلامی با نظام آموزشی سکولاری است.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله آموزش و تربیت در شکل گیری آینده کشور، تصریح کرد: اگر این «سند تحول بنیادین» اجرایی نشود برای دستگاه آموزشی ما دستورالعمل‌های وارداتی خواهند آورد که بدون شک مشکل سازی نیز خواهد بود.

دولت به وعده دشمن دل خوش نکند

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص برجام و مسئله هسته ای، مستکبران غربی و اروپایی بدانند از آنجا که به تعهدات خود عمل نکرده اند مورد نفرت و انزجار مردم دولت جمهوری اسلامی خواهند بود

حسینی همدانی تصریح کرد: اقدام مطلوب کشور در حوزه برجام این است که دولت باید در موضوع برجام قانون را کاملا اجرا کند و از اقدام گزینشی بپرهیزند، دولت مردان به وعده دشمن دلخوش نکند و به دنبال مذاکره دوباره نباشند.

وی با بیان اینکه توقف اجرای پروتکل الحاقی از پنجم اسفند ماه اغاز شده است، یادآور شد: البته که دخالت در امور قوه مجریه جایز نیست و این مهم تنها توسط مسؤولان مربوطه باید اجرا شود، اما مسائل اجرایی آن‌ها همان قانونی است که قوه مقننه تصویب کرده است؛ از این رو خواستاریم با جدیت مصوبه مجلس اجرایی شود.

واکنش امام‌جمعه کرج به اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهور

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به اهمیت خصوصی‌سازی و اجرای ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴، گفت: متأسفانه در بحث خصوصی‌سازی و اجرای ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ که نزدیک ۱۵ سال از آن می‌گذرد و درست عمل نشده و به اقتصاد کشور خساراتی را وارد کرده و حتی گاهی مشکلات امنیتی هم درست کرده، به‌جای اینکه روند واگذاری را اصلاح کنند گاهی بیاناتی دارند که محل تأمل و تضعیف است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه تصریح کرد: دستگاه قضائی که با توان و با برنامه دنبال قطع دست رانت‌خواران و ویژه خواران و غارت گران وابسته به قدرت است را، به‌عنوان تازه به مسئولیت رسیده می‌خوانند که دنبال بگیروببند است. سؤال بنده این است اولاً ریاست قوه قضائیه تازه‌کار نیست و کارگزار قدیمی نظام است، اما به بیان شما اگر کسی کهنه‌کار بود مجاز است نسبت به خلاف بی‌تفاوت باشد؟ مسؤول چه تازه چه کهنه، باید جلوی خلاف و فساد را هر جا که بود بگیرد و الا خودش در فساد شریک است.

انقلاب اسلامی با اولویت رفع محرومیت از اقشار نیازمند شکل گرفت

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره چهاردهم اسفندماه آغاز هفته احسان و نیکوکاری و روز ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و روز تأسیس کمیته امداد حضرت امام رحمه‌الله علیه، بیان کرد: یکی از اهداف اولیه انقلاب اسلامی رفع محرومیت از اقشار محروم جامعه بود و از همان روزهای ابتدائی کمیته امداد تشکیل شد تا به این مهم رسیدگی کند و تا امروز هم باقوت و قدرت کارهای فراوان و ماندگاری را انجام داده است.

وی در ادامه برای روز احسان و نیکوکاری به مردم استان پیشنهاد داد: خوب است مردم بزرگوار استان مثل هرسال و بلکه امسال باقوت بیشتری به این مهم بپردازند و ان‌شاءالله در رزمایشی که به همین مناسبت دوستان تدارک می‌بینند همگی فعال شرکت کنیم و بتوانیم مرحمی بر آلام مستمندان باشیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه انفاق و کمک به نیازمندان از نشانه‌های مؤمنین و متقین است و موجب افزایش رزق و رستگاری می‌شود، گفت: تا امروز مردم در امر مواسات و کمک مؤمنانه به‌خوبی عمل کرده‌اند و صحنه‌های ماندگاری به وجود آوردند و عطر جامعه مهدوی را در سراسر استان پراکنده کردند که از همگی قدردانی و سپاسگزاری می‌کنم.

نظارت بر بازار شب عید قوی‌ و هوشمندانه‌ انجام شود

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر لزوم تنظیم بازار شب عید، خطاب به مسئولین استانی تأکید کرد: با توجه به شرایط کرونائی و نزدیک شدن به‌روزهای پایانی سال، برای رسیدن کالاهای موردنیاز به دست مردم باقیمت عادله، نظارت خود را قوی‌تر و هوشمندانه‌تر کنید و جلوی قاچاق، بازار سیاه، گران‌فروشی، کم‌فروشی، اجحاف و امثال این‌ها را بگیرید و به معیشت مردم توجه بیشتری داشته باشید و مغازه‌داران هم به سود کم قانع باشند.

هرگز مثل نوبت‌های قبل رأی ندهید

وی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ششمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر و روستا، یادآور شد: کورکورانه و بدون تحقیق انتخاب کردن شرعاً جایز نیست لذا از همین الآن دنبال کنید و افراد صلاحیت‌دار موردنظر خود را در نظر بگیرید.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در خاتمه بابیان اینکه متأسفانه سال‌هاست که افراد قبیله‌ای و قومیتی و گاهی لیستی انتخاب‌شده‌اند، تأکید کرد: توجه داشته باشید در این دوره با بصیرت بیشتری وارد شوید و هرگز مثل نوبت‌های قبل رأی ندهید. کارایی، تعهد و توان افراد را در نظر بگیرید ولو هم‌محل و آشنای شما هم نباشد. والا ضرر خواهید کرد و تا امروز هم ضررهایش را فراوان دیده‌اید.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول