اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

حاج‌رضایی: شناسایی ادمین کانالهای هواداری امکانپذیر است اما عزمی برای برخورد نیست/از تکنولوژی بد استفاده می‌کنیم

کارشناس فوتبال ایران گفت: آقایان با ناکارآمدی مدیریتی جوی را تشکیل داده‌اند که می‌توان تحرکات اخیر فضای مجازی و کانال‌های هواداری را هم به عنوان فرزند نامشروع اقدام‌های شان دانست.

حاج‌رضایی: شناسایی ادمین کانالهای هواداری امکانپذیر است اما عزمی برای برخورد نیست/از تکنولوژی بد استفاده می‌کنیم

امیر حاج‌رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره تحرکات موجود در کانال‌ها و فضای مجازی که سبب آسیب رسیدن به فوتبال ایران شده اظهار داشت:‌ هواداران بخش بزرگی از فوتبال هستند و در زمانی که گرفتار ویروس کرونا هستیم، با توجه به خالی بودن استادیوم‌ها راه دیگری به جز استفاده از فضای مجازی برای حمایت و پیگیری اخبار تیم خود ندارند. تکنولوژی اجازه داده هر فردی خودش صاحب رسانه شود اما در حوزه‌های مختلف اجتماعی از فضای مجازی ناراحت هستم و نسبت به آن ابراز بدبینی می‌کنم.

وی افزود: برخی مواقع تحرکاتی که در فضای مجازی انجام می‌شود واقعاً‌ رکیک و زننده است. پس از برگزاری قرعه‌کشی جام‌جهانی 2014 مطالب بد مطرح‌ شده درباره لیونل مسی  در فضای مجازی سبب شد برخی شخصیت‌های برجسته کشورمان از این بازیکن عذرخواهی کنند. زمانی  تحرکات برخی‌ در فضای مجازی به پای کل ملت ایران نوشته می‌شود.

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: متأسفانه از تکنولوژی بد استفاده می‌کنیم و با قضاوت‌های اجتماعی نادرست بلافاصله علیه افراد در این فضا موضع‌گیری و اظهارنظر می‌کنیم. بیشتر مواقع هم این فضا به ابزاری برای تمسخر،‌ انتقام‌جویی و خالی کردن افکار خودمان تبدیل می‌شود. هیچگاه صفحه اینستاگرامی‌ام را به کار نینداختم زیرا به من بر می‌خورد برخی مخالفان با بدترین الفاظ توهین و پاسخگویی کنند. این امر برای من غیرقابل تحمل است زیرا همیشه به آدم‌ها احترام می‌گذارم.

حاج‌رضایی درباره تأثیر فضای مجازی روی باشگاه‌ها،‌مربیان، مدیران و بازیکنان فوتبال ایران توضیح داد:‌ آیا نمی‌توان ادمین این کانال‌های مجازی را شناسایی و با آنها برخورد کرد؟ این کار امکانپذیر است اما به نظر می‌رسد عزمی برای برخورد وجود ندارد. ابتدا باید به شکل قانونی با عاملان تحرکات فضای مجازی برخورد کرد زیرا وقتی هرج و مرجی ایجاد می‌شود فضا آشفته خواهد شد. برخی اتفاق‌ها مانند تجمعات هواداری که اکنون در فوتبال  ایران می‌بینیم ناشی از همین تحرکات فضای مجازی است.

وی ادامه داد: این موضوع به فرهنگ افراد باز می‌گردد.  در دوران دو رئیس قبلی فدراسیون فرهنگ‌سازی در فوتبال ایران صورت نگرفت و جامعه هم درگیر مسائل خودش شد. یادم می‌آید دوره‌ای آقایان قصد داشتند برای فرهنگ‌سازی بازیکن اخلاق را معرفی کنند و در شرایطی که قراردادها بالای 700، 800 میلیون تومان بود به بازیکن اخلاق زمین گوشی موبایل ارزان قیمتی می دادند که شاید در نهایت 300 هزار تومان قیمت داشت. اسم این کار فرهنگ‌سازی نیست.

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: آیا این بازیکن می‌توانست تحت تأثیر جایزه‌ای که قرار بود به وی پرداخت شود دست به کار فرهنگی و اخلاق‌مداری بزند و یک گوشی ارزان وی را قلقلک می‌داد؟  متأسفانه افرادی که در فوتبال ایران می‌خواهند کار فرهنگی انجام بدهند خودشان در این مسائل آدم‌هایی نیستند که سابقه روشن داشته و صاحب اندیشه باشند.

حاج‌رضایی ادامه داد: حدود 24 ساعت دیگر انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود و پس از پشت سر گذاشتن حدود 15 سال انتظار داریم فوتبال ایران در مسیر مثبتی گام بردارد. افراد قبلی به تخریب این فوتبال پرداخته و در مباحث مختلف مانند فنی،‌مالی و ... اقدام مثبتی انجام ندادند. هواداری هم که در فضای مجازی چنین ناهنجاری‌هایی را به وجود می‌آورد تکه‌ای از پازل همین فوتبال است که البته این پازل نفرت‌انگیز است.

وی افزود: آقایان با ناکارآمدی مدیریتی جوی را تشکیل داده‌اند که به صورت مثال تحرکات اخیر فضای مجازی و کانال‌های هواداری را می‌توان یکی از فرزندهای نامشروع آن دانست.وقتی روی یک شاخه نشسته‌ایم و همان را می‌بریم نتیجه‌اش سقوط می‌شود و احتیاجی به کارشناسی نیست.فوتبال ما به اینجا رسیده و نیاز به یک رنسانس و پوست‌اندازی دارد. باید این ساختمان کلنگی را خراب کرد  و از نو ساخت.

کارشناس فوتبال ایران خاطرنشان کرد: برخی مواقع دوستان از من می‌پرسند از بین 4 نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شانس کدام یک بیشتر است که می‌گویم نظر خاصی ندارم زیرا تدبیر فرد زمانی مؤثر خواهد بود که وی با اندیشه‌ای ویژه وارد کارزار شود. فوتبال ایران نیاز به تغییر اندیشه دارد نه تغییر فرد. اگر فرد جدیدی با همان تفکرات قبلی و بدون استقلال عمل و قدرت فرمانروایی وارد فدراسیون شود چه سودی به حال فوتبال‌مان دارد؟

حاج رضایی ادامه داد: تحرکاتی که در فضای مجازی انجام می‌شود در دل همین مجموعه مشکلات فوتبال کشورمان است. تمام قطعات این فوتبال زنجیروار به هم وصل هستند و عزمی هم برای تغییر وجود ندارد زیرا مردانی که می‌توانند تغییرآفرین باشند در مصدر کار نیستند.

وی درباره اینکه آیا برخی مدیران و اهالی فوتبال با خط‌دهی به گردندگان فضای مجازی تنش‌هایی را در محیط فوتبال کشورمان ایجاد می‌کنند توضیح داد: در جامعه ایران افرادی هستند که ترجیح می‌دهند از هر طریق مطرح شوند و بدنامی را بر گمنامی ترجیح می‌دهند. آنها می‌خواهند از هر طریقی مطلبی را مطرح کنند تا سبب تعجب جامعه شوند و از این طریق می‌خواهند خودشان مطرح شوند.

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد:‌ نمونه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد و برخی افراد ماجرا را به شکلی القاء می‌کنند که به نظر می‌رسد دلواپس و نگران هوادار هستند اما این موضوع فقط در کلام جاری است و در عمل چیزی نمی‌بینیم. در یونان باستان و زمان حیات فلاسفه مشهور فردی به نام تائیس با خود گفت برای ماندگار شدن اسمم باید چه کاری انجام بدهم. این فرد با آتش کشیدن بزرگترین معبد آن زمان نام خود را ماندگار کرد. اکنون هم برخی‌ها در فوتبال ایران می‌‌خواهند از هر راهی خود را مطرح کنند.

حاج‌رضایی عنوان کرد: ‌نمی‌توانم با قاطعیت بگویم اما اصلاً از برخی مدیران بعید نیست که بخواهند با خط‌دهی به عوامل فضای مجازی ماجرایی را به وجود آوردند. برخی افراد که در گردش روزگار در مرحله فراموشی قرار گرفته‌اند ناگهان مطلبی را در فضای مجازی مطرح می‌کنند که هیچ ربطی به آنها ندارد. مدیر باشگاه هم می‌تواند توصیه‌هایی داشته باشد و فضای مجازی را به سود خود بازگرداند.

وی افزود: نمی‌خواهم مستقیم به سراغ آدم‌ها بروم زیرا قضاوت کار سختی است اما وقتی بازخوردها را در جامعه می‌بینم نمی‌توانم از نقش و خط‌دهی برخی‌ها به گردانندگان فضای مجازی بگذرم. در این محیط آشوبی ایجاد شده تا برخی افراد به اهداف خاصی برسند.

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد:‌از فضای مجازی در جهت ارتقاء سطح فرهنگی اطلاع‌رسانی و آگاهی کمتر استفاده می‌کنیم نمی‌گویم همیشه در این فضا پند و اندرز و شعارهای قشنگ به کار ببریم اما وقتی می‌توان برخی موارد را در جهت تقویت روحیه مردم در فضای مجازی به کار گرفت نباید کار را به زد و بند، استفاده از ادبیات سخیف و سایر مسائل کشاند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول