اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت انگلیس از تجاوز آمریکا به خاک سوریه

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در توییتی از حمله آمریکا در خاک سوریه حمایت و آن را اقدامی در جهت کاهش تنش توصیف کرد!

حمایت انگلیس از تجاوز آمریکا به خاک سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دومینک راب» وزیر خارجه انگلیس در توییتی به حمایت از حمله متجاوزانه آمریکا در شرق سوریه در بامداد امروز (جمعه) پرداخت.

راب در این خصوص مدعی شد: انگلیس از پاسخ هدفمند آمریکا علیه گروههای شبه‌نظامی که پایگاه‌های ائتلاف (تحت هدایت آمریکا) را در تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه مورد هدف قرار می‌دهند، حمایت می‌کند. ما تهدید شبه‌نظامیان را تایید می‌کنیم و با آمریکا برای همکاری با شرکا به منظور کاهش تنش از موقعیت موجود هم هدف هستیم.

وزیر خارجه انگلیس در حالی از حمله به خاک یک کشور مستقل حمایت می‌کند و آن را در جهت تنش‌زدایی می‌خواند که پیشتر مقامات روس این اقدام آمریکا را بسیار خطرناک خوانده و به واشنگتن هشدار دادند.

رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه حمله آمریکا در شرق سوریه را اقدامی خطرناک توصیف کرد که باعث تشدید احتمال رویارویی نظامی در منطقه می‌شود.

«ولادیمیر جباروف» سناتور روسی و معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل هم گفت که چنین اقداماتی می‌تواند منجر به بروز یک درگیری بزرگ شود و سوریه سلاح‌های مدرن از جمله اس-۳۰۰ دارد و آمریکایی‌ها باید کاملاً مراقب رفتارشان باشند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم با محکومیت شدید حمله هوایی ارتش آمریکا در خاک سوریه تاکید کرد، «ما قویا این حملات را محکوم می‌کنیم و خواستار احترام بدون قید و شرط به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه هستیم». 

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواست مواضع خود در قبال سوریه را روشن کند.

لاوروف تأکید کرد: «آمریکا به‌صورت غیرقانونی در سوریه حضور نظامی دارد و این حضور، ناقض قوانین بین‌المللی در این زمینه است. بارها گفته‌ایم که تحرکات آمریکا در خاک سوریه و به‌خصوص در مرزهای عراق بسیار نگران‌کننده است». (جزئیات بیشتر)

حمله هوایی مجرمانه و تجاوزکارانه جنگنده‌های آمریکایی به اهدافی در شرق سوریه، با واکنش دولت چین هم مواجه شد.

وزارت خارجه چین امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای گفت: «پکن از تمام طرف‌ها می‌خواهد که به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارند».

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده است. 

پیش از تأیید این خبر توسط پنتاگون ابتدا خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام مطلع مدعی شد آمریکا به مواضعی که گفته می‌شود متعلق به نیروهای هم‌پیمان با ایران در سوریه بوده‌اند حمله کرده است.

در روزهای گذشته دو حمله راکتی منافع آمریکا در عراق را هدف قرار گرفته است. ابتدا حدود ۱۰ روز پیش فرودگاه بین‌المللی اربیل و یک پایگاه آمریکا در این فرودگاه هدف حمله راکتی قرار گرفت. ساعاتی پس از انتشار این خبر، یک گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم»، با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت حمله به اربیل را برعهده گرفت. دو روز پیش هم منابع خبری گزارش دادند سه فروند راکت کاتیوشا به اطراف سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد برخورد کرده است.

مخالفت با حضور نیروهای آمریکایی در عراق به ویژه پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» در دی ماه ۱۳۹۸ شدت گرفته است. بعد از این اقدام تروریستی آمریکا پارلمان عراق مصوبه اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را تصویب کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول