اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

محمد علی الحوثی: آمریکا کارشناسان نظامی خود را از مأرب خارج کند

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در سخنانی از موضع شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای غربی در قبال حملات ائتلاف سعودی به یمن انتقاد کرد.

محمد علی الحوثی: آمریکا کارشناسان نظامی خود را از مأرب خارج کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب و عضو شورای عالی سیاسی یمن امروز (جمعه) در مقابل تجمع مردم صنعاء علیه محاصره همه جانبه یمن به سخنرانی پرداخت.

به نوشته المسیره، او گفت که مردم یمن امروز در تمامی میادین شهرها برای تأکید بر وفاداری خود به کشور و خون شهدایشان حضور یافتند. الحوثی خطاب به مردم یمن گفت: «ایستادگی و مقاومتتان در دفاع از آرمان‌هایتان را تبریک می‌گویم. ما برای دفاع از کشور و کرامت خود ایستاده‌ایم و هر نیروی خارجی یا مزدور داخلی بخواهد به کشورمان تعدی کند، ارزشی برای مردم ما ندارد.»

الحوثی تأکید کرد که مردم یمن از ابتدای جنگ تغییری نکرده و موضع ثابتی دارند و انقلاب یمن متعلق به مردم این کشور است و کشورهایی که مدعی مردمی بودن هستند، نمی‌توانند یک چهارم جمعیتی که امروز در استان‌های مختلف یمن به خیابان‌ها آمده‌اند را جمع کنند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در خصوص عملیات آزادسازی مأرب نیز گفت: «این استان هیچ زمانی آرام نبوده و شورای امنیت روزگاری سکوت کرده بود و امروزه از سر دشمنی زبان باز کرده است. شورای امنیت از ابتدای تجاوز کجا بوده که اکنون خواستار توقف درگیری‌هاست؟»

او به دولت سعودی گفت که به جای حضور در مأرب، درون مرزهایش از خود دفاع کند و افسران اماراتی، سعودی و آمریکایی مزدوران خود را به اشتباه در مأرب به کشتن می‌دهند.

محمد علی الحوثی، سپس از دولت آمریکا خواست که اگر به دنبال صلح در یمن است، ابتدا کارشناسان نظامی خود را که فرماندهی نیروهای ائتلاف سعودی در مأرب را بر عهده دارند، خارج کند.

او از دولت انگلیس نیز خواست تا تأمین بمب‌ جنگنده‌های سعودی که اهالی مأرب را هدف قرار می‌دهند، متوقف کنند و در ادامه تأکید کرد که کشورهای متجاوز به یمن مسئول جنایت‌ها و گرسنگی مردم یمن هستند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در پایان با بیان اینکه فرستاده سازمان ملل تاکنون هیچ ابتکار صلحی برای یمن عرضه نکرده، تأکید کرد: «یا صلح حقیقی در یمن یا جنگ تا پیروزی.»

یورش ائتلاف سعودی به یمن کمتر از یک ماه دیگر وارد هفتمین سال خود می‌شود و در طول این سال‌ها، این کشور تحت محاصره همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی قرار دارد و ائتلاف سعودی اجازه هیچ پروازی را در فرودگاه بین‌المللی صنعاء نمی‌دهد، مگر برخی پروازهای سازمان ملل که پس از رایزنی‌های سیاسی فراوان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول