اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با قوام بیشتر استمرار یابد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: بر اساس منشوری که حضرت امام (ره) ترسیم کردند، اگر بخواهیم عزت و کرامت خانواده‌ها را ببینیم باید توانمندسازی آنها در امداد را در سه ضلع توانمندسازی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استمرار بخشیم.

توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با قوام بیشتر استمرار یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد بذزافشان امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به سالروز تشکیل کمیته امداد بیان کرد: مکتب امام مکتب رهایی بخش و عدالت خواهی و انسان سازی بود، مکتب پرورش ستاره های درخشانی بود که امروز در عالم گیتی می‌درخشند.

وی ادامه داد: هنر امام این و انقلاب این بود که حاج قاسم‌های عزیز در مکتب امام پرورش یافته اند و نه تنها ملل اسلامی بلکه تمام ملتهای آزادی‌خواه از این مرد بزرگ به عنوان یک اسطوره و الگو نام می‌برند و سر تعظیم فرود می آورند.

بذرافشان افزود: یکی از هنرمندی‌های امام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تاسیس این شجره طیبه بود و این هم نشأت گرفته از راه و سلوکی است که امام از اقیانوس بیکران قرآن کریم و اهل بیت پیامبر(علیهم السلام) برگرفته بود، وقتی نگاه می‌کنیم در جای‌ جای قرآن کریم و روایات توجه فراوان به ایتام و مستمندان وجود دارد و امام هم با تاسی از قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت، در ۱۴ اسفند یعنی ۲۲ روز بعد از ۲۲ بهمن، نهاد کمیته امداد را پایه‌گذاری کرد.

مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: اعتقاد داریم بر اساس منشوری که حضرت امام (ره) ترسیم کردند، کار امداد مدد به حیات و زندگی شرافتمندانه است، اگر بخواهیم عزت و کرامت خانواده ها را ببینیم باید توانمندسازی خانواده‌ها در امداد را در سه ضلع توانمندسازی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استمرار بخشیم.

وی اظهار داشت: در حوزه توانمندسازی فرهنگی به عنوان یکی از مهم‌ترین مباحثی است که امروز در کمیته امداد به آن اشاره می‌شود، امداد امروز صرفاً به معیشت خانواده ها توجه نمی کند به تعالی روح و جان آنها نیز توجه ویژه دارد همچنین در حوزه بصیرت‌افزایی، ارتقای سطح بینش اعتقادی فرهنگی و اجتماعی خانواده ها نیز برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

بذرافشان گفت: امروز مفتخر هستیم هزار حافظ بیش از یک جزء قرآن داریم که در استان فارس و مکتب امام خمینی (ره) تربیت یافتند که کمیته امداد از نخبگان قرآنی، علمی، ورزشی هنری حمایت می کند.

مدیرکل کمیته امداد فارس بیان کرد: همه ما درگیر ویروس کرونا هستیم و به همت خیرین بیش از ۵ هزار تبلت در اختیار خانواده های تحت پوشش قرار گرفته است و این روند ادامه می‌یابد.

وی گفت: با اشاره به توانمندسازی در حوزه مسکن مددجویان گفت: امروز اگر بخواهیم دغدغه خانواده‌ها را بشناسیم و رفع کنیم یکی از دغدغه ها مسکن است که در امداد یکی از اولویت‌های اساسی به شمار می آید.

بذرافشان ادامه داد: مسکن نه تنها به عنوان سرپناه بلکه می‌تواند در عزت نفس خانواده‌ها و اعتماد به نفس آنها نیز موثر باشد که در این زمینه، بیش از ۱۱ هزار فعالیت عمرانی و مسکن با همکاری خیرین انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس بیان کرد: ۶۰ درصد این خدمات اعم از احداث، خرید، تکمیل، تعمیر و احداث سرویس‌های بهداشتی و حمام و گازرسانی توسط خیزین انجام شده است و در این بازه یک ماهه، بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، به صورت ضربتی صاحب گاز شدند.

وی اضافه کرد: بیش از ۵ هزار سرویس بهداشتی و حمام از دی‌ ماه امسال تا امروز احداث یا استانداردسازی شده است و بنا داریم این تعداد را تا پایان سال به بیش از ۷ هزار سرویس بهداشتی و حمام برسانیم.

بذرافشان یادآور شد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با استاندار و فرمانده سپاه فجر استان برای احداث ۵ هزار واحد مسکونی در سال ۱۴۰۰ و سه هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی دیگر با راهبری فرماندهی سپاه فجر فارس

، بنیاد مستضعفان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بنیاد مسکن و کمیته امداد انشاالله در دستور کار است.

مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: بیش از هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر امسال در نیمه دوم سال کلید خورد و در بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: در حوزه اشتغال که رکن اصلی ما توانمند‌سازی است، امروز افتخار می کنیم مددجوهای کمیته امداد در صادرات محصولاتشان به کشورهای اروپایی و به کشور روسیه پیشرو هستند .

بذرافشان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در خرداد امسال فرمایش داشتند که یکی از وجوه اندیشه تابناک حضرت امام تحول گرایی، تحول خواهی و تحول انگیزی است.

وی افزود: ما با تاسی از این فرمایش امامین امت در حوزه اشتغال، به نگاه دانش بنیان با بهره گیری از توسعه فناورانه و راهبران شغلی همچنین با بهره گیری از ظرفیت پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی و سازمان فنی حرفه‌ای، امروز بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ویژه مددجویان کمیته امداد در استان فارس شکل گرفت که این یعنی همان نگاهی که حضرت امام ترسیم کردند و استان فارس در ۹ ماهه امسال، رتبه اول را از آن خود کرده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس اظهار داشت: در حوزه ازدواج و جهیزیه که یکی از دغدغه های خانواده ها است در پایان اسفند ماه جاری، همه مزدوجین تحت پوشش کمیته امداد که سند ازدواج شان را ارائه دهند از کالاهای ملی درجه یک برای جهیزیه بهره مند خواهند شد.

بذرافشان با اشاره به طرح ۱۴۶۵ به عنوان یکی از طرح های ارزشمند گفت: در این طرح بیش از ۱۵۰۰ جهیزیه تقدیم خواهد شد و در حوزه مشارکت‌های اجتماعی استان فارس علی رغم اینکه چهارمین یا پنجمین استان کشور است، توانسته مقام برتر کشور را در حوزه زکات، صدقات، جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری از آن خود کند.

وی بیان کرد: در آستانه عید نوروز هستیم و مردم متدین ما به ایتام و نیازمندان در طرح ۱۴۶۵ کمک می کنند که این طرح با همت نماینده ولی فقیه در استان فارس، ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز و شورای سیاستگذاری ائمه محترم جمعه در استان فارس اجرا و به ۱۴ هزار و ۶۵۰ یتیم، یاری رسانی شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول