اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کرونای انگلیسی به بستک هم رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز اخیر دو مورد جدید از موارد ابتلا به کرونای جهش یافته در استان کشف شده که شمار مبتلایان را به 12 نفر رساند.

کرونای انگلیسی به بستک هم رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر فاطمه نوروزیان امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: در شبانه روز اخیر متأسفانه یک نفر (یک مرد 73 ساله در پارسیان) در پی عوارض ناشی از ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد و شمار کل موارد فوتی قطعی کرونا را در هرمزگان به 1022 نفر رساند.

وی افزود: در این مدت 17 بیمار جدید نیز در بیمارستان‌های استان بدلیل ابتلا به کرونا بستری شدند که در مجموع اکنون 84 نفر در بیمارستان بستری هستند که 21 نفر از آنان در آی‌سی‌یو قرار دارند و حال 4 نفر نیز وخیم است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان، ۲ مورد جدید کرونای جهش‌یافته در بندرعباس و بستک نیز شناسایی شده است که تعداد کل موارد جهش یافته در استان به ۱۲ نفر رسید.

 دکتر نوروزیان ادامه داد: طی هفتهٔ گذشته شمار مبتلایان بستری و نیز فوت براثر کرونا کاهش نسبی داشته است اما در همین مدت در برخی از شهرها و روستاهای استان طغیان کرونا وجود داشته که به قرنطینه شدن این مناطق منجر شده است. از جمله بستک، بندرخمیر و پارسیان بیشترین میزان ابتلا به کرونا در هفتهٔ اخیر را داشته‌اند. پس از آن بندرلنگه، بندرعباس، کیش، جاسک و سیریک هم تا حدودی افزایش موارد مثبت کرونا داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: متوسط سن مبتلایان مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها رو به کاهش است و اکنون بیشترین گروه سنی جوانان بین ۲۰ تا ۴۰ساله هستند که این موضوع نشان‌دهندهٔ  این است که احتمالا کرونای جهش‌یافته در حال گسترش در استان است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول