اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ایران حملات نیروهای آمریکایی به مناطقی در شرق سوریه را به شدت محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حملات غیرقانونی و تجاوزگرانه نیروهای آمریکایی به مناطقی در شرق سوریه را به شدت محکوم کرد و این اقدام دولت جدید آمریکا را تجاوز آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه خواند.

ایران حملات نیروهای آمریکایی به مناطقی در شرق سوریه را به شدت محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (جمعه) حملات غیرقانونی و تجاوزگرانه نیروهای آمریکایی به مناطقی در شرق سوریه که نقض آشکار حقوق بشر و تجاوز نسبت به حقوق و قوانین بین المللی است را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این حملات که در ادامه تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه است، در شرایطی صورت گرفته که نیروهای آمریکایی طی سال‌های اخیر به طور غیرقانونی وارد خاک سوریه شده و اقدام به اشغال مناطقی از خاک این کشور و سرقت منابع طبیعی از جمله نفت کرده است که حق طبیعی  مردم سوریه می‌باشد.

* تجاوز آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و نقض قوانین حقوق بین الملل

خطیب‌زاده در ادامه اظهار داشت: همچنین پایگاه‌های غیرقانونی آمریکایی در خاک سوریه اقدام به آموزش نیروهای تروریستی و استفاده ابزاری از آنها می‌کنند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام دولت جدید آمریکا را تجاوز آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و نقض قوانین حقوق بین‌الملل خواند که منجر به تشدید درگیری‌های نظامی و بی ثباتی بیشتر منطقه خواهد شد.

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده است. 

پیش از تأیید این خبر توسط پنتاگون ابتدا خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام مطلع مدعی شد آمریکا به مواضعی که گفته می‌شود متعلق به نیروهای هم‌پیمان با ایران در سوریه بوده‌اند حمله کرده است. (جزییات بیشتر)

مقام‌های رژیم صهیونیستی خرسندی خود را از این حملات ابراز کردند.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس نیز در توئیتی از حمله آمریکا در خاک سوریه حمایت و آن را اقدامی در جهت کاهش تنش توصیف کرد.

مسکو به این اقدام آمریکا شدیدا اعتراض کرد و وزارت خارجه چین نیز در واکنش به حمله تجاوزکارانه آمریکا به شرق سوریه، خواستار احترام گذاشتن تمام طرف‌ها به تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول