اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

استفاده از نام وزیر جوان برای کلاهبرداری، شگرد جدید کلاهبردان!

کلاهبردان به بهانه برنده شدن مخاطب در قرعه‌کشی رادیو ضمن گرفتن اطلاعات بانکی مردم اقدام به خالی کرده حساب بانکی افراد می‌کنند و برای اینکه بتوانند مخاطب را قانع کنند اعلام می‌کنند که هم اکنون وزیر جوان هم در استودیو حضور دارد.

استفاده از نام وزیر جوان برای کلاهبرداری، شگرد جدید کلاهبردان!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، تلفن همراهم زنگ می‌خورد تماس از طریق یک نرم‌افزار فضای مجازی است و آرم صدا و سیما روی صفحه گوش‌ام حک می‌شود با شماره‌ای عجیب و غریب، فردی در آن سوی تلفن با هیجان زیاد که تلاش دارد مرا هم به هیجان وا دارد صحبت می‌کند، لب به سخن می‌گشاید و می‌گوید: سلام تبریک عرض می‌کنم خدمت شما، امروز در استودیوی رادیو گفت‌وگو قرعه‌کشی شد و شما یکی از برندگان خوش شانس ما هستید.

با هیجان و حرارت زیاد اعلام می‌کند: امروز مهمان برنامه ما وزیر جوان آقای دکتر جهرمی وزیر ارتباطات هستند، در این برنامه که هم اکنون هم در حال پخش است بین کسانی که در ماه‌های اخیر قبض تلفن همراه خود را به موقع پرداخت کرده‌اند، قرعه‌کشی شد و 10 نفر از کل کشور برنده شدند و شما هم یکی از آنها هستید.

برای تهییج من، هیجان خود را چند برابر می‌کند: اسم و شهر خود را بفرمایید و بگویید چند سال دارید، من هم خودم را معرفی می‌کنم و پس از گفتن سن و سال خود و شهر سکونتم، به من اعلام می‌کند که قرار است دقایقی دیگر شما با مجری و مهمان برنامه هم صحبت شوید، اگر در کنار رادیو هستید لطفا آنرا خاموش کنید تا صدا در هم نپیچد.

من هم که در دفتر کارم هستم همزمان رادیو گفت‌وگو را باز کرده‌ام تا پی به اصل ماجرا ببرم پیش بینی‌ام درست است اصلا چنین برنامه‌ای در حال پخش نیست و اینکه در ماه‌های اخیر جزو مشتریان بد قول همراه اول بودم، باز هم با هیجان همان جوان مرا خطاب قرار می‌دهد شما هم اکنون می‌توانید از طریق رادیو با مردم ایران و مهمان برنامه صحبت کنید، برای اینکه به من اطمینان دهد، ادامه می‌دهد فقط یک خواهشی که از شما دارم چون برنامه زنده است و ما سانسور نمی‌کنیم، لطفا از به کار بردن نام‌هایی که می‌تواند تبلیغ حساب شود خودداری کنید چون معاونت بازرگانی سازمان به ما گیر می‌دهد.

مانند راهزنانی که طعمه خود را به خوبی در تله انداخته‌اند، مجری را خطاب قرار داده و با شمارش معکوس مرا به استودیو وصل می‌کند تا من هم کلماتی در سالروز ولادت مولای متقیان برای مردم ایران صحبت کنم، مجری هم مانند همان فرد تلاش دارد آنچنان جلوه کند که گویی واقعا من با مردم ایران صحبت می‌کنم و مرا به عنوان یک برنده خوش شانس از میان چند ده میلیون نفری که در میان آنها قرعه به نام من افتاده به مخاطبان معرفی کند.

من هم که به خیال آنها در تله آنها گیر افتاده‌ام و در تور آنها هستم، با مردم ایران صحبت می‌کنم و چنان جلوه می‌دهم که مقهور کار و حیله آنها شده‌ام، بعد از چند دقیقه گفت‌وگو، مجری تاکید می‌کند که تماس را قطع نکنم تا به روابط عمومی و مسؤول توزیع جوایز برنامه وصل شوم.

دوباره همان فرد گوشی را به دست می‌گیرد و همان لطایف و حیل را با زبانی چرب‌تر از گذشته به کار می‌گیرد تا خدای ناکرده منِ طعمه از دستشان نپرم، برای بار چندم دوباره تبریک می‌گوید و برای اغنای من دوباره توضیح می‌دهد، ببینید، آقای ... خط شما برنده شده و ما جایزه شما که 9 میلیون ریال است را از سوی دو اسپانسر برنامه یعنی بانک ملی و نرم‌افزار بله باید به شما پرداخت کنیم. 

ادامه می‌دهد لطفا کد ملی خود را بفرمایید، من هم یک کد ملی فیک به وی اعلام می‌کنم، آنقدر دورغگو هستند که حتی دقت نمی‌کنند کد ملی درست نیست و تعداد اعداد آن یک رقم زیاد است، یعنی به جای 10 رقم 11 رقم است، با حرارت و هیجان تمام کارش را ادامه می‌دهد، لطفا دو بانک را که در آن شماره حساب دارید و با آنها کار می‌کنید، اعلام کنید، دو بانکی که اصلا در آنها حساب ندارم را اعلام می‌کنم.

به خیال خود که طعمه چرب و نرمی به دست آورده کارش را با هیجان بیشتر از قبل ادامه می‌دهد، می‌گوید الان پیامکی به شما ارسال می‌شود لطفا آن پیامک را به من اعلام کنید، البته برای اطمینان بیشتر من تذکر می‌دهد که این پیامک را هرگز به افراد غیر نگویید تا از کارت شما سوءاستفاده نکنند، اما من برای انجام کارهای واریز به این پیامک نیاز دارم و لطفا آنرا برای من بخوانید.

کار که به اینجا می‌رسد، می‌گویم شما باید الان برای واریز مبلغ یک شماره حساب بخواهید نه اینکه از من رمز یا پیامک بانکی‌ام را بخواهید مگر خودتان نگفتید شخصی است و من نباید آنرا در اختیار کسی قرار ندهم.

آن سوی خط جا می‌خورد، قورت دادن آب دهانش را به خوبی در این سوی خط احساس می‌کنم و شاید چهره‌اش در این حال خیلی دیدنی باشد، مانند حریفی که شکست را هنوز قبول نکرده دوباره از من می‌خواهد که به خواسته‌اش عمل کنم، اما من عمل نمی‌کنم با یاس و ناامیدی می‌گوید خیلی خوب ما جایزه شما را به زلزله‌زدگان سی‌سخت اختصاص می‌دهیم و اعلام می‌کنیم که شما از قبول جایزه خودداری کردید. مسؤولیت کارتان بر عهده خودتان است، مطمئن باشد پشیمان می‌شود، چنان تلفن را بدون خداحافظی قطع می‌کند که در این سوی خط می‌شود شدت عصبانیت او را متوجه شد.

 این سناریو با وجود همه هشدارهای پلیس فتا و دستگاه‌های مسؤول متاسفانه برای تعداد زیادی از هموطنانمان رخ می‌دهد و اگر کمی مردم هوشیاری به خرج ندهند ساعاتی پس از این تماس با یک حساب خالی شده مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/2308/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول