اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بررسی طرح شفافیت آرا احتمالا امسال امکان‌پذیر نباشد

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس ممکن است بررسی طرح شفافیت آرا نمایندگان خانه ملت امسال امکان‌پذیر نباشد.

بررسی طرح شفافیت آرا احتمالا امسال امکان‌پذیر نباشد

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: با توجه به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس ممکن است بررسی طرح شفافیت آرا نمایندگان خانه ملت امسال امکان‌پذیر نباشد.

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم تمام‌وقت در حال بررسی جزئیات بودجه سال آینده کشور هستند و تلاش می‌کنند که بررسی لایحه بودجه را به پایان برسانند، با وجود این ۱۵ روز کاری تا پایان سال باقی ست و این احتمال مطرح است که بررسی طرح شفافیت آراء نمایندگان به آغاز کار مجلس در سال آینده بی افتد.

وی اظهار داشت: طرح شفافیت آراء نمایندگان هم‌اینک در کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس در حال بررسی دقیق است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد که نتایج رای گیری و آرای نمایندگان پیشنهادشده در بررسی طرح‌ها و لوایح اعلام شود.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: بر این اساس اسامی نمایندگانی که رأی موافق، مخالف و ممتنع دادند همان روز توسط سامانه اطلاع‌رسانی مجلس منتشرشده و در دسترس رسانه‌ها و عموم مردم قرار می‌گیرد.

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که در قانون پیش‌بینی‌شده که جلسات غیرعلنی می‌تواند مصوبات غیرعلنی داشته باشد در اصلاحات چنین موضوعی پیش‌بینی شد تا در صورت نیاز نمایندگان پیشنهاد آرا غیرشفاف داده و در صورت تصویب رأی‌گیری به‌صورت غیرشفاف انجام شود.

طرح مجدد شفافیت آرای نمایندگان پیش‌تر مستند به ماده ۱۳۰ آیین‌نامه داخلی به رأی گذاشته شد و با ۱۸۷ رأی موافق، ۳۸ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر در صحن تصویب شد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول