اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نگرانی بهداشت گیلان از عدم مراجعه به‌موقع بیماران کرونایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از فوت برخی از بیماران مبتلا به کرونا در نخستین روزهای مراجعه به مراکز بیمارستانی خبر داد و گفت: بررسی علت‌ها نشان می‌دهد این افراد علیرغم داشتن علائم کرونا، در خانه خوددرمانی کرده و به مراکز بهداشتی مراجعه نکرده‌اند.

نگرانی بهداشت گیلان از عدم مراجعه به‌موقع بیماران کرونایی

آبتین حیدرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر 310 تن از گیلانیان در مراکز بیمارستانی استان بستری و تحت مداوا قرار دارند.

وی با اشاره به میزان بستری بیماران جدید در بیمارستان‌های استان، افزود: ۶۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت اخیر در بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با اشاره به شمار بیماران بستری در ICU های گیلان نیز گفت: 70 بیمار مبتلا به کرونا به دلیل وخامت حالشان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مداوا هستند.

حیدرزاده از نگرانی‌ها در پی فوت برخی از بیماران مبتلا به کرونا در نخستین روزهای مراجعه به مراکز بیمارستانی خبر داد و افزود: درصدی از بیماران پس از یکی دو روز حالشان بد و نهایتاً فوت می‌شوند که بررسی علت‌ها نشان می‌دهد این افراد علیرغم داشتن علائم کرونا، در خانه خوددرمانی کرده و به مراکز بهداشتی مراجعه نکرده‌اند.

وی در تشریح علائم بیماران کرونایی که دیر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند، گفت: این بیماران با تنگی نفس و کاهش اکسیژن خون  به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که بسیار برای درمان دیر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته سراسر استان تا ۱۲ شب نیز باز هستند، گفت: بیماران با اولین مشاهدات علائم سرماخوردگی نظیر تب‌لرز، گلودرد، بدن‌درد فوراً به مراکز  ۱۶ساعته مراجعه کنند. حیدرزاه با اشاره به ازدحام در مراکز عرضه و بازارهای گیلان به‌ویژه در ایام منتهی با سال جدید، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه برخی از مردم ماسک نمی‌زنند در مراجعه به مراکز خرید تجمعاتی نیز دیده می‌شود که انتظار هست علاوه بر استفاده الزامی از ماسک خارج از خانه، در مراکز پر ازدحام و تجمعات نیز حضور پیدا نکنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول