اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تبدیل منطقه آزاد «اینچه‌برون» روی میز مجمع تشخیص مصلحت نظام/ مشکلات خلیج گرگان بررسی می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهور در سفر به استان گلستان از برنامه هفت ساله برای احیای تالاب «میانکاله» و خلیج گرگان و همچنین بررسی مشکلات این حوزه خبر داد و گفت: تبدیل «اینچه‌برون» به منطقه آزاد روی میز مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد.

تبدیل منطقه آزاد «اینچه‌برون» روی میز مجمع تشخیص مصلحت نظام/ مشکلات خلیج گرگان بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسحاق جهانگیری صبح امروز در ورود به استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این توفیق نصیب شد تا بار دیگر خدمت مردم استان گلستان باشم، استان گلستان از هر نظر ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه و پیشرفت دارد.

وی با اشاره به وجود نیروی انسانی کارآمد و افراد تحصیل‌کرده با ظرفیت‌های بالا در استان گلستان تصریح کرد: نیروی انسانی توانمند در استان گلستان قادر هستند منابع طبیعی کشور و استان را به حرکت درآورند.

 معاون اول رئیس‌جمهور افزود: از نظر اقلیم شرایط استان گلستان مناسب است، اقلیم‌های مختلف در استان گلستان قرار دارد، دریا، جنگل، بیابان و امکاناتی که مورد نیاز توسعه هستند در این استان وجود دارد، از نظر امکانات گردشگری شرایط بسیار مساعد در این استان است.

* مردم از سراسر دنیا و ایران علاقمند هستند از طبیعت زیبا استان گلستان بازدید کنند

جهانگیری ادامه داد: طبیعت زیبایی که در استان گلستان است مردم از سراسر دنیا و ایران علاقمند هستند از این طبیعت زیبا بازدید کنند، از نظر کشاورزی زمین‌های بسیار حاصلخیزی دارد که از گذشته معروف بوده است.

وی بیان کرد: یک دوره ما تصمیم گرفتیم در دولت که 280 هزار هکتار اراضی در دشت‌های حاصلخیز استان گلستان زهکشی و آن اراضی برای کشاورزی سامان‌دهی شود خوشبختانه تاکنون حدود 80 هزار هکتار زهکشی انجام‌گرفته و مابقی در دست اجراست.

معاون اول رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های بزرگ کشاورزی کشور بعد از خوزستان قرار بگیرد و گفت: ما یک طرح 550 هزار هکتاری برای زهکشی اراضی در خوزستان اجرا کردیم که به اراضی استان گلستان نیز این مهم توجه شد.

* از طریق استان گلستان روابط‌مان با ترکمنستان روابط خوبی است/ منطقه اینچه‌برون می‌تواند قطب بزرگ توسعه‌ای باشد

جهانگیری با اشاره به اینکه یکی از دلایل سفرم به استان گلستان پیگیری روند اجرای طرح‌های بزرگ و مهم بوده است، اظهار کرد: استان گلستان استعداد تجاری و مرزی بسیار مهمی دارد ما با کشور ترکمنستان هم‌مرز هستیم از طریق استان گلستان روابط‌مان با ترکمنستان روابط خوبی است و باید توسعه دهیم گاهی اوقات موانعی پیش می‌آید که این موانع باید به‌سرعت برطرف شود.

وی ابراز کرد: در ابتدای دولت هم تصویب کردی منطقه اینچه‌برون تبدیل به منطقه آزاد شود به مجلس لایحه فرستادیم و البته در مجلس خیلی معطل ماند و بعد مجلس آن را تصویب کرد و به دلایلی ارجاع به مجمع تشخیص مصلحت نظام شد امیدوارم که مجمع آن سیاستی که دولت در پیش گرفت منطقه اینچه‌برون به منطقه آزاد تبدیل شود و این مهم به‌سرعت نهایی شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه منطقه اینچه‌برون می‌تواند قطب بزرگ توسعه‌ای باشد و امتیازات زیادی دارد، گفت: امکان ریلی از همین مسیر بین استان گلستان و کشور قزاقستان و ترکمنستان ایجاد شد که اهمیت راه‌آهن را نشان می‌دهد که حتی می‌تواند ارتباط چین با غرب باشد و یک امتیاز استثنایی است.

* به پیشنهاد محیط‌زیست یک برنامه هفت‌ ساله برای احیای تالاب میان‌کاله و خلیج گرگان تصمیم‌گیری شد

جهانگیری با اشاره به اینکه در بخش صنعت استعدادهای استان گلستان زیاد است، افزود: این استان معادن بسیار خوبی دارد یکی از اهداف سفرم در استان‌ها این است که با مسوولان استان‌ها راجع‌به طرح‌های مهمی که در دو دولت در دست اجرا بوده و یا در برنامه داشتیم بتوانیم در ماه‌های آخر موانع آن را برطرف و زمینه تسریع و تکمیل طرح‌ها را انجام دهیم تا دولت‌های بعد آن را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در این سفر طرح‌های عمرانی، رسیدگی به محرومان و بنادر در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: یکی از موضوعات مهم استان گلستان خلیج گرگان است که ما در جلسه‌ای که به‌عنوان تالاب‌ها برگزار کردیم به پیشنهاد محیط‌زیست یک برنامه هفت‌ ساله برای احیای تالاب میان‌کاله و خلیج گرگان تصمیم‌گیری شد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: راجع‌به موانع حل مشکلات تالاب امروز بحث می‌کنیم تا بتوانیم به جمع‌بندی روشن‌تری برسیم.

با استقبال رسمی دکتر حق شناس  استاندار گلستان در فرودگاه بین المللی گرگان،  اسحاث جهانگیری معاون اول رئیس جمهور وارد استان گلستان شد.

جهانگیری، با حضور در روستای عطاآباد از این روستا به عنوان یکی از روستاهای کارآفرین و اشتغال زا بازدید خواهند کرد و تعدادی از پروژه های روستایی به بهره برداری خواهد رسید.

با حضور دکتر جهانگیری، پروژه تولیدی صنعتی گلستانیت (تولید ایرانیت) در روستای  پنج پیکر شهرستان ترکمن و فاز اول پروژه چهار باند سازی محور بندر ترکمن به آق قلا بهره برداری خواهد شد.

 

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های سفر معاون اول رئیس‌جمهور به گلستان است.

آخرین برنامه سفر دکتر جهانگیری به گلستان دیدار با نمایندگان احزاب , نخبگان و اقوام و گفتگو با آنان خواهد بود.

در سفر یک روزه جهانگیری به استان، وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی وی را همراهی می‌کنند.

این خبر در حال تکمیل شدن است...

انتهای پیام/83001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول