اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تصویب پروژه‌های بازآفرینی شهری در ۳۰ شهر گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از طرح‌های مصوب بافت فرسوده در نیمی از شهرهای گیلان خبر داد و گفت: از ۵۲ شهر گیلان ۳۰ شهر مصوبه بافت‌ های فرسوده و تاریخی داشته و تا پایان سال هم برخی دیگر از طرح‌‌ها با توجه به تعریف مشخص تصویب می‌شود.

تصویب پروژه‌های بازآفرینی شهری در ۳۰ شهر گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ماکام پدرام امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازآفرینی شهری منجر به ارتقا کیفیت زندگی در جامعه می‌شود، اظهار کرد: هدف از بازآفرینی شهری ارتقاء و توسعه شهری، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در هر شهرستان بوده و انجام درست آن‌ بسیار به افزایش کیفیت شهرنشینی کمک می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در بازآفرینی شهری گفت: نوسازی و بهسازی ساختمان‌های فرسوده در محلات قدیمی، خدمات زیربنایی و روبنایی و همچنین شناسایی بافت‌های فرسوده شهری از جمله وظایف وزارت راه و شهرسازی در این خصوص است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان لازمه درست اجرا شدن بازآفرینی شهری را داشتن طرح‌های مناسب دانست و افزود: مجموعه اداره کل راه و شهرسازی برای اجرای بازآفرینی شهری طرح‌هایی را داشته و یا به شهرداران وظایفی را محول می‌کند تا مناطق و طرح‌های خود را آماده و یا در نهایت پس از مصوب شدن طرح‌های گوناگون بودجه‌ای مشخص در این خصوص اختصاص میدهد.

پدرام از طرح‌های مصوب بافت فرسوده در نیمی از شهرهای گیلان خبر داد و بیان کرد: از ۵۲ شهر گیلان ۳۰ شهر مصوبه بافت‌ های فرسوده و تاریخی داشته و تا پایان سال هم برخی دیگر از طرح‌‌ها با توجه به تعریف مشخص تصویب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های مصوب شده در ستاد بازآفرینی شهری شهرستان‌‌ها در استان مورد پایش قرار می‌گیرد، تصریح کرد: طرح‌های اولویت دار بازآفرینی شهری در شهرستان‌‌ها در ستادی با عنوان ستاد بازآفرینی شهری که به ریاست فرمانداران برگزار می‌شود، مصوب و این طرح‌ها سپس در استان و در جلسه‌ای با حضور استاندار و با توجه به اعتبارات تعریف شده به کشور ارسال و پس از دریافت اعتبارات کارهای لازم انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان یکی از دلایل عدم اجرای کامل طرح‌های مطالعاتی در خصوص بازآفرینی شهری را کمبود اعتبارات دانست و گفت: برای اجرای طرح‌های مختلف در استان مثل بازآفرینی شهری کارهای مطالعاتی بسیار زیادی انجام می‌شو‌د، ولی به دلیل مشکلات اعتباری بخشی از این مطالعات انجام شده برای اجرای طرح‌ها به طور کامل محقق نمی‌شود.

پدرام با تأکید بر لزوم توجه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان‌ها به تقسیم اعتبارات در سه بخش مختلف افزود: یک‌سوم طرح‌های مطالعاتی بازآفرینی شهری باید آورده شهرداری، یک سوم اعتبارات از پروژه‌های استانی و یک سوم دیگر اعتبارات باید توسط شرکت بازآفرینی شهری که شامل مجموعه معاونت وزارت راه و شهرسازی است باید تأمین شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول