اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

درد دل قهرمان آسیایی کشتی آلیش/نبود حمایت‌ هم نتوانست مانع اراده من شود

قهرمان آسیایی مسابقات کشتی آلیش بانوان با بیان این که مسئولان باید بیشتر به ورزش بانوان اهمیت داده و زیرساخت های مرتبط با آن را تقویت کنند، گفت: بانوان یزدی توانایی خود را در ورزش کشتی ثابت کردند و پتانسیل رفتن به مراحل بالا را دارند.

درد دل قهرمان  آسیایی کشتی آلیش/نبود حمایت‌ هم نتوانست مانع اراده من شود

یگانه غریب‌گشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به این‌که متأسفانه دیدگاه‌های غلطی در خصوص توانایی بانوان در ورزش‌های سنگین همچون کشتی وجود داشته است، اظهار کرد: طی دو سال اخیر تاکنون بانوان یزدی با همت و استقبال از این رشته، ثابت کردند که پتانسیل قهرمانی را دارند.

وی افزود: اگر دیدگاه‌ها نسبت به این ورزش تغییر کند و از این ورزش حمایت شود، قطعا نوجوانان و جوانان علاقه‌مندان زیادی با ورورد به این ورزش استعدادهای خود را پرورش و شکوفا می‌کنند.

قهرمان مسابقات آسیای کشتی آلیش در خصوص علاقه خود به رشته‌های رزمی، گفت: از هفت سالگی به ورزش جودو پرداخته و بعد از آن در کشتی آلیش فعالیتم را شروع کردم، اما علاقه بیشتر به ورزش رزمی جودو مانع می‌شد که کشتی را بهتر بیاموزم که خوشبختانه امروز این مهم محقق شده است.

غریب‌گشته تصریح کرد: هفت سال است که کشتی آلیش را به صورت تخصصی کار کرده و توانسته‌ام رتبه های برتری را در سطح های مختلف کسب کنم.

وی با بیان این‌که در روزهای اخیر با تلاش و کوشش چندماه توانسته‌ام  مقام قهرمانی مسابقات آسیایی کشتی آلیش را در وزن 55 کیلو کسب کنم، خاطرنشان کرد: نبود حمایت‌های لازم از سوی مسئولان هم نتوانست مانع اراده من شود.

این قهرمان مسابقات آسیای کشتی آلیش عدم حمایت از جامعه ورزشی به ویژه عنوان داران رشته‌های مختلف را تهدیدی جدی برای ورزش کشور دانست و بیان کرد: پیشتر برخی از ورزشکارانی که مقام‌های خوب ملی هم کسب کرده بودند به دلیل مشکلات اقتصادی و نداشتن بیمه مجبور به ترک ورزشی قهرمانی شدند و این دردناک است.

"یگانه غریب گشته" در پایان مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کشتی آلیش، با شکست همه حریفان قدر خود بر سکوی قهرمانی ایستاد و پیراهن تیم ملی را به تن کرد.

غریب گشته بعلت آسیب دیدگی، بیش از دو سال از کشتی به دور بود و کمتر کسی باور داشت که با کتف و زانوی آسیب دیده بتواند باز هم عضو تیم ملی شود.

مسابقات کشتی آلیش بانوان کشور و انتخابی تیم ملی عصر روز یکشنبه پایان یافت و تیم دو نفره یزد با یک طلا و یک مقام پنجمی به کار خود پایان داد و از میان ۲۷ استان شرکت کننده در جایگاه نهم قرار گرفت.

انتهای پیام/ز/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول