اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

تارتار: بقا در لیگ برتر برای پیکان مهم است نه جام حذفی/تجمعات هواداری فقط به تیم ها ضربه می‌زند

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: با وضعیت فعلی تیم پیکان بقا در لیگ برای ما مهم است اما خودم انتظار دارم جایگاه مناسبی در پایان فصل داشته باشم.

تارتار: بقا در لیگ برتر برای پیکان مهم است نه جام حذفی/تجمعات هواداری فقط به تیم ها ضربه می‌زند

مهدی تارتار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پیکان پیش از شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر اظهار داشت: با این توان مالی نمی‌توانیم کار خاصی انجام بدهیم. با هر بازیکنی صحبت می‌کنیم فردای مذاکره با ما با مبلغ خیلی بالاتری به تیم دیگری می‌رود و نمی‌دانیم در این شرایط باید چه کار کنیم. واقعاً در این وضعیت مانده‌ایم و با هر بازیکنی تماس می‌گیریم می‌گوید پول رضایت‌نامه‌ام فلان قدر است. 

وی افزود: بازیکنی که شاگرد خودم هم بوده اینگونه صحبت می‌کند و در این شرایط نمی‌توان کار خاصی انجام داد. با این وجود خدا را شکر می‌کنم که توانستیم آرمان قاسمی و مسلم مجدمی را جذب کنیم. برخی باشگاه‌ها برای کسب موفقیت ریخت و پاش زیادی انجام می‌دهد. نمی‌گویم کار آنها ایراد دارد اما از مسؤولانی که تیم‌هایی کم بضاعتی مثل پیکان را اداره می‌کنند می‌خواهم بیشتر به حال آنها فکر کنند.

سرمربی پیکان تصریح کرد: فوتبال در همه جای دنیا حرفه‌ای شده و هزینه‌های سرسام‌آوری در آن صورت می‌گیرد. در کشور ما هم برخی تیم‌ها این کار را انجام می‌دهند که نمی‌توان به آنها ایراد گرفت اما از مسؤولان می‌خواهم برای پیکان فکری اساسی کنند زیرا با این بودجه باشگاه ما از حریفانش عقب می‌ماند.

تارتار درباره دیدار با صنعت نفت عنوان کرد: سیروس پورموسوی خودش صنعت نفت را بسته و همان تیم را هم تاکنون حفظ کردند اما تیم فعلی پیکان را ما نبستیم. پس از اضافه شدن به این تیم در ابتدای فصل دو سه نفر را اضافه کردیم و در کل 20 درصد بازیکنان فعلی با نظر ما جذب شدند. این امر کافی نیست بلکه باید به هر طریقی بازیکنان خوبی را جذب کنیم تا بتوانیم فلسفه کاری خود را در پیکان جا بیندازیم.

وی ادامه داد: با این وضعیت شرایط خیلی سخت می‌شود. صحبت‌هایم را با مسؤولان پیکان انجام دادم و آنها هم تلاش می‌کنند از اکبر محمدی به عنوان مدیرعامل باشگاه تشکر می‌کنم اما بودجه باشگاه ما کم است. هر بازیکنی را به باشگاه می‌آوریم و با وی صحبت می‌کنیم شرایط پیکان را قبول نمی‌کند و با تیم دیگری قرارداد می‌بندد. کارمان خیلی سخت شده و باید مقام‌های بالاتر، دست مدیریت و کادر فنی پیکان را باز بگذارند تا بتوانیم بازیکن جذب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره بازی با استقلال در مرحله یک شانزدهم نهایی جام‌حذفی توضیح داد: تیم ما به اندازه‌ای بازیکن ندارد که در هر دو جام با تمام وجودش شرکت کند. باید به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که پیکان در لیگ برتر بماند این امر کار بزرگی است زیرا این باشگاه در سال‌های گذشته با آن همه بازیکن و هزینه روز آخر در لیگ ماند اما امسال بازیکنان بسیار خوبی را از دست داد. به همین دلیل با این وضعیت بقا در لیگ برای ما مهم است اما خودم انتظار دارم جایگاه مناسبی در پایان فصل داشته باشم.

تارتار افزود: البته برای بازی با استقلال در جام حذفی انگیزه زیادی داریم. بازیکنان ما دوست دارند مقابل استقلال، پرسپولیس و سایر دیدارهای پخش زنده کارهای بزرگی انجام داده و خودشان را نشان بدهند. و از این لحاظ کارمان راحت‌تر می‌شود با تمام وجود تلاش خود را انجام می‌دهیم و می‌خواهیم مقابل استقلال به چشم بیاییم اما اولویت ما بقا در لیگ برتر است نه جام‌حذفی.

وی درباره پیشنهادات مطرح شده برای نادر محمدی گفت: در شرایطی که تیم ما نمی تواند بازیکنی جذب کند چگونه می‌توانیم بازیکنان خوب خود را از دست بدهیم. البته برخی تیم‌ها بازیکنان جوانی مثل محمدی را وسوسه می‌کنند که این امر طبیعی است از این بازیکن خوششان آمده و تماس‌های زیادی با وی و مدیر برنامه‌اش داشته‌اند اما نمی‌توانیم محمدی را از دست بدهیم زیرا در مضیقه هستیم و توان جذب یار جدید را نداریم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره آخرین وضعیت شاهین طاهرخانی توضیح داد: 3، 4 بازیکن پیکان با توجه به عملکردشان در لیگ برتر و اتفاق‌های رخ داده در اختیار باشگاه قرار گرفتند. آنها مشکل اخلاقی ندارند و از لحاظ فنی مدنظر من نیستند این امر هم سلیقه‌ای است و شاید با حضور در تیم دیگری در نیم فصل دوم به بهترین بازیکن آن تیم تبدیل شوند. شاید این نفرات بتوانند در تیم دیگری موفق باشند. این اتفاق در تمام تیم‌ها رخ می دهد.

تارتار درباره تحرکات فضای مجازی که سبب آسیب‌  به فوتبال ایران شده گفت: فضای مجازی را زیاد پیگیری نمی‌کنم اما طبق چیزی  که شنیده‌ام این موضوع تأثیر بسیار بدی روی تصمیم‌گیری مدیران می‌گذارد. در این فضا تعیین می‌کنند که مربی و بازیکن چه کسی باشد درحالیکه اصلا نباید اینگونه باشد. ترسیدن و نگرانی از فضای مجازی روی کار خودمان تأثیر می‌گذارد و سبب می‌شود از موفقیت دور شویم.

وی ادامه داد: مدیران ما به هیچ وجه نباید تحت تأثیر فضای مجازی و کانال‌های هواداری قرار بگیرند. اگر بتوان برخوردی انجام داد تا گردانندگان این کانال‌ها نخواهند با جوسازی خطی عمل کنند اتفاق خوبی می‌افتد اما متأسفانه به نظر من برخی مدیران به دلیل ضعف خود تحت تأثیر این فضا هستند. ‌یک مدیر برای موفقیت تیمش باید بهترین تصمیم را بگیرد. برخی افراد دنبال جذب فالوور و مخاطب از طریق فضای مجازی بوده و سوء استفاده می‌کنند.

سرمربی پیکان درباره تجمعات هواداری گفت: برخی افراد با هماهنگی‌های خاصی افراد گروهشان را رهبری کرده و دوست دارند مربی و بازیکن مورد علاقه‌شان در تیم باشد به همین دلیل تجمعات را راه می‌اندازند در حالی که این مسائل نه تنها کمکی به یک تیم نمی‌کند بلکه آن تیم ضربه هم می‌بیند. یک تصمیم اشتباه همه چیز را خراب می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول