اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فارس من| دلیل تعطیلی پروژه جنب پارک نبوت اختلاف بین مالکان و شهرداری است

شهردار شهر تویسرکان اختلاف شهرداری و مالکان درخصوص حریم رودخانه را دلیل تعطیلی پروژه خیابان کنار پارک نبوت دانست و گفت: اگر مشکل تملک‌ها حل شود بنده پروژه را یک ماهه تحویل می‌دهم.

فارس من| دلیل تعطیلی پروژه جنب پارک نبوت اختلاف بین مالکان و شهرداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، سوژه‌ای با عنوان « چرا خیابان جنب پارک نبوت تویسرکان بلاتکلیف است» در فارس من عنوان شده بود که پیگیری شد.

شهردار تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضعیت این پروژه با اشاره به اینکه روند عملیاتی اجرایی این پروژه طبق روال عادی به صورت مستمر پیگیری می‌شد اظهار کرد: قسمت‌های از پروژه خیابان کنار پارک نبوت از جمله کف‌سازی و دیواره چینی کل رودخانه با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی روزهای پایانی سال ۹۸ انجام شده است.

احسان پیری یکی از مشکلات راکد ماندن عملیات اجرایی این پروژه را اختلاف بین مالکان و شهرداری دانست و با بیان اینکه تعیین محدوده قانونی حریم رودخانه‌ها در شهرها  توسط اداره منابع آب مشخص می‌شود گفت: متاسفانه تاکنون شهرداری و مالکان در این اختلاف به تفاهم نرسیدند.

وی با اشاره به تاثیر افزایش چشمگیر بها زمین نسبت به سال‌های گذشته در تملک اراضی در پروژه خیابان کنار پارک نبوت افزود: به طور حتم شهرداری برای تملک در شهرهای مانند تویسرکان که درآمد آنچنانی به لحاظ تملک ندارد با مشکل مواجه ‌می‌شود.

شهردار تویسرکان با بیان اینکه شهرداری ضمن اخذ مجوز شورای اسلامی شهر، برای تملک اراضی درخصوص اجرای این پروژه، اعتبار لازم را هم در نظر گرفته بیان کرد: منتهی اختلاف بین مالکان و شهرداری در خصوص حریم رودخانه کار را تعطیل کرده است.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی پروژه‌های شهرداری بازگشایی این معبر است ما امیدواریم هر چه زودتر با مالکان در این موضوع به توافق برسیم گفت: تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان شهرداری از منابع داخلی برای این پروژه هزینه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی این مسیر که در حد فاصل بین خیابان امین و خیابان دکتر آینه‌وند به متراژ ۶۵۰ متر است، تاثیر زیادی بر کاهش ترافیک در منطقه و حتی خیابان باهنر دارد.

شهردار شهر تویسرکان با اشاره به اینکه متاسفانه کل بودجه شهرداری برای تملک حدود ۳ میلیارد تومان است که برای تملک اراضی چون این پروژه کافی نیست افزود: اما با همه این شرایط هم اگر مشکل تملک‌ها حل شود بنده در زمان یک ماهه پروژه را تحویل می‌دهم.

وی در خصوص تعرفه سال جدید هم گفت: شهرداری تعرفه را با اصلاحات پیشنهاد شده به شورا داده شد و پس از تایید شورا، کمیته انطباق و استانداری از طریق روزنامه به عموم مردم اطلاع‌رسانی کردیم.

پیری با اشاره به متناسب نبودن تعرفه‌ شهرداری با توجه به افزایش قیمت‌ زمین و درآمد کم شهرداری تویسرکان بیان کرد: امیدواریم این مهم در راستای حل مشکلات شهرداری چون تملک مدنظر شورای اسلامی قرار گیرد.

وی از تاثیرپذیری روند امور عمرانی شهرداری به واسطه تعرفه‌ها سخن به مین آورد و میزان بدهی شهرداری از سال ۹۷ به پیمانکاران پروژه‌های عمرانی شهرداری را ۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: چندین قطعه زمین که شهرداری از اراضی تفکیکی مالک آن‌ها شده برای صدور مجوز مزایده به منظور پرداخت بدهی پیمانکارها به شورا ارسال شده؛ اما متاسفانه نه مطرح و نه مجوز داده شده است.

شهردار تویسرکان در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه اگر بودجه سال ۱۴۰۰ به موقع اعلام نشود مردم و شهرداری به مشکل بر خواهند خورد گفت: همه امور شهرداری معطل اعلام بودجه است این مهم نیاز به همراهی و همدلی دارد.

 

انتهای پیام/۸۹۰۱۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول