اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

راه‌اندازی بزرگترین کارخانه تولید فولاد با هیدروژن جهان برای حفظ محیط زیست

تولید فولاد عامل تولید سالانه ۸ درصد از کل گاز کربن جهان است و برای مقابله با این روند بزرگترین کارخانه تولید فولاد با استفاده از گاز هیدروژن در سوئد تأسیس می‌شود.

راه‌اندازی بزرگترین کارخانه تولید فولاد با هیدروژن جهان برای حفظ محیط زیست

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، انتظار می‌رود کارخانه یادشده تا سال ۲۰۲۴ افتتاح شود و از این طریق فرصتی برای کاهش قابل توجه تولید گاز کربن در منطقه اسکاندیناوی فراهم شود.

بر اساس برآوردها در سال ۲۰۲۰ در جهان حدوداً ۱.۸۶۴ میلیون تن فولاد تولید شده و ۷۵ درصد از انرژی مورد نیاز برای تولید این حجم از فولاد از زغال سنگ تولید می‌شود. هر تن زغال سنگ مورد استفاده در این فرایند موجب تولید ۱.۹ تن دی اکسید کربن و انتشار آن در جو زمین می‌شود. از همین رو هر سال ۷ تا ۸ درصد از دی اکسید کربن متصاعد شده در فضا به این شیوه تولید می‌شود.

محققان می‌گویند هیدروژن را می‌توان در این فرایند به عنوان یک انرژی جایگزین برای تولید فولاد به کار گرفت. در حالت عادی در کوره‌های قوس الکتریکی سنگ آهن و سنگ آهک با کک (زغال سنگ به شدت گرما داده شده) ترکیب شده و فولاد تولید می‌شود. اما می‌توان در این فرایند از هیدروژن به جای کک استفاده کرد. استفاده از هیدروژن برای تأمین انرژی کوره‌های قوس الکتریکی باعث می‌شود خط تولید فولاد کاملاً بدون آلاینده باقی بماند.

شرکت سوئدی اسکانیا در تلاش است تا با بودجه‌ای ۳ میلیارد دلاری در منطقه بودن – لولی یک کارخانه تولید فولاد مبتنی بر مصرف هیدروژن تأسیس کند. این بعد از افتتاح تا سال ۲۰۲۴ تا سال ۲۰۳۰ قادر به تولید سالانه ۵ میلیون تن فولاد باکیفیت خواهد بود.

انتهای پیام /

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول