اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

حق میزبانی مسابقات کشوری هندبال در البرز فدای نداشتن خوابگاه شد

رئیس هیأت هندبال استان البرز با اشاره به اینکه زیرساخت‌های کافی جهت میزبانی مسابقات کشوری هندبال را داشتیم، گفت: متاسفانه برای اجاره خوابگاه مبلغ زیادی از ما درخواست شد که توانایی پرداخت از عهده هیأت خارج بود و در پی آن البرز میزبانی را از دست داد.

حق میزبانی مسابقات کشوری هندبال در البرز فدای نداشتن خوابگاه شد

مرتضی خادمی، رئیس هیأت هندبال استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص انصراف استان البرز از میزبانی مسابقات هندبال جوانان دختر کشور، گفت: برخلاف این جمله کلیشه‌ای که زیرساخت‌های ورزشی استان کفایت ورزش استان البرز را ندارد و کمبودها بسیار زیاد هست، با درایت کادر فنی و اجرایی هیأت هندبال استان و رایزنی‌هایی با فدراسیون هندبال کشور شکل گرفت، حق میزبانی مسابقات هندبال جوانان دختر به استان البرز تعلق گرفت.

رئیس هیأت هندبال البرز، ادامه داد: به این ترتیب استارت میزبانی در استان زده شد و همه خانواده هندبال با همدلی پای کار آمدند، با پیگیری‌های لازم کارها طبق برنامه مشخص شده در حال انجام بود و همین امر موجب ایجاد انگیزه میان دختران هندبال استان البرز شده بود و شاهد پیشرفت تیم بودیم که متاسفانه با کم کاری برخی نهادها این اقدام مثبت مسکوت ماند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در راستای آماده‌سازی خوابگاه‌ برای اسکان تیم‌هایی که از سراسر کشور برای این رقابت‌ها به استان می‌آمدند، طی صحبت و جلساتی که برگزار شد یکی از ارگان‌های استان جهت تأمین محل اقامت تیم‌های میهمان قول مساعدت داد و مقرر شد این خوابگاه‌ها در اختیار هیأت هندبال قرار گیرد که سرانجام با درخواست مبلغی که از هیأت هندبال برای این اجاره خوابگاه مواجه شدیم که از مجموع گردش حساب این هیأت ورزشی در سه سال گذشته نیز بیشتر بود!

خادمی با بیان اینکه مجبور به انصراف از میزبانی‌ها شدیم، اظهار کرد: به محض انصراف ما پنج کلانشهر کشور خواستار میزبانی و برگزاری مسابقات در استان خود شدند و سریعا اصفهان موفق به گرفتن این میزبانی شد و در حال حاضر میزبان این دوره از مسابقات است.

هیأت هندبال استان البرز، افزود: متاسفانه این میزبانی که به دلیل مسائل مالی از دست رفت می‌توانست به نفع ورزش و اقتصاد استان البرز باشد، چنین میزبانی‌های به نفع صنعت توریسم است که کمتر استانی از آن چشم پوشی می‌کند.

وی با بیان اینکه تنها مشکلی که منجر به از دست رفتن این میزبانی شد نداشتن خوابگاه برای ورزشکاران میهمان بود، بیان کرد: این میزبانی نه تنهای درآمدی از استان خارج نمی‌کرد بلکه درآمد مالی بسیاری به همراه داشت، چرا که تیم‌ها با برای شرکت در مسابقات موظف به پرداخت هزینه‌ به عنوان ورودی هستند که این مبلغ به هیأت هندبال واریز می‌شد.

خادمی در پایان تصریح کرد: باید تأملی بین اداره ورزش و جوانان استان، ارگان‌های مختلف و دستگاه‌های دولتی که از زیرساخت اسکانی مناسب در شهر برخوردارند صورا گیرد که در چنین مواردی با فرصت سوزی مواجه نشویم.

انتهای پیام/ش/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول