اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

خروج روزانه 170 تانکر سوخت از مرزهای کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: سهیمه کردستان در بحث خروج تانکر سوخت از طریق مرزهای رسمی روزانه 170 مورد بوده که در حال انجام است.

خروج روزانه 170 تانکر سوخت از مرزهای کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ساماندهی مرز باشماق مریوان، اظهار کرد: در رابطه با خروج سوخت و تانکرها برای هر مرزی براساس زیرساخت‌های موجود هر مرز سهمیه‌هایی در نظر گرفته می‌شود که با توجه به امکانات مرز باشماق مریوان این سهمیه برای کردستان 170 تانکر حمل سوخت اعلام شده است.

وی افزود: علیرغم شایعاتی که در خصوص خروج سهمیه تانکرهای استان‌های آذربایجان غربی و کرمانشاه از طریق مرز باشماق مریوان مطرح شده، تا این لحظه هیچ تصمیمی برای این موضوع به استان ابلاغ نشده و با توجه به ظرفیت زیرساخت‌ها این موضوع نیز امکان‌پذیر نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد: در حال حاضر سهیمه استان خروج 170 تانکر سوخت است اما بین 150 تا 200 تانکر روزانه از مرز باشماق خارج می‌شوند و علیرغم اینکه اعلام شد سهمیه را به 400 تانکر برسانیم، اما این موضوع را با توجه به پایین بودن ظرفیت‌های استان قبول نکردیم.

جعفری به ساماندهی و ایجاد مدیریت واحد مرز باشماق مریوان اشاره کرد و یادآور شد: براساس مصوبه هیئت وزیران مسئولیت مرز از چند ماه پیش برعهده اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قرار گرفته و تمامی دستگاه‌ها باید براساس برنامه این سازمان فعالیت‌های خود را تدوین کنند.

وی بیان کرد: طی چند ماه اخیر وظیفه هر یک از ارگان‌ها مانند شرکت نفت، گمرک، مرزبانی و دیگر سازمان‌ها تعیین شده و حتی مشخص شده که بحث پایش خودروهای ورودی و خروجی برعهده چه سازمانی باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: طرح ساماندهی مرز باشماق نیز در 28 بهمن سال‌جاری در شورای ساماندهی مرزهای کشور در دستور کار قرار گرفت و دوم اسفند ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور عملیات اجرایی آن آغاز شد و امیدواریم با اجرای این طرح با توسعه زیرساخت‌ها عملیات ورود و خروج از مبادی مرز باشماق تسریع یابد.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول