اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آغاز عملیات احداث نورد سرد صنایع فولاد شهریار تبریز با سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد تومانی/ تکمیل زنجیره تولید در صنعت مادر و پایه فولاد

با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجا‌ن‌شرقی، بهره‌برداری از افزایش ظرفیت تولید و واحد اسیدشویی خط گالوانیزه همزمان با عملیات احداث کارخانجات نورد سرد شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز آغاز شد.

آغاز عملیات احداث نورد سرد صنایع فولاد شهریار تبریز با سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد تومانی/ تکمیل زنجیره تولید در صنعت مادر و پایه فولاد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به مناسبت سالروز میلاد امیرالمومنین حضرت علی (ع) مراسم بهره‌برداری از افزایش ظرفیت تولید و واحد اسیدشویی خط گالوانیزه همزمان با عملیات احداث کارخانجات نورد سرد شرکت صنایع  فولاد شهریار تبریز وابسته به گروه صنعتی پارس ساختار با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی آغاز شد.

کارخانجات نورد سرد شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز وابسته به گروه صنعتی پارس ساختار با سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع و زیربنای حدود ۳۰ هزار متر مربع در طول مدت ۱۸ ماه احداث می‌شود.

لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی ترویج تولید ملی است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، گفت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی ترویج تولید ملی است و خوشبختانه شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز و مجموعه گروه صنعتی پارس ساختار برای شکوفایی و اقتصاد مقاومتی و رشد تولید ملی تلاش کرده‌اند.

تکمیل زنجیره تولید در صنعت مادر و پایه

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز متذکر شد: تولیدکنندگان و صنعتگران در عرصه جنگ اقتصادی، تمام توان‌شان را در طبق اخلاص قرار داده‌اند و برای رونق اقتصادی کشور و میهن اسلامی تلاش می‌کنند.

پورمحمدی تاکید کرد: امروزه صنعت برق کشور و استان ما بیشتر از هر چیز نیاز به اجرای خطوط انتقال فوق توزیع و پست‌های توزیعی دارد که گروه صنعتی پارس ساختار و شخص آقای مهندس اباذر رئیس هیات عامل این گروه صنعتی و مبتکر و مجری خطوط فوق توزیع با دکل‌های تک پایه بتنی قدم‌های بزرگی در این زمینه برداشته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: یکی دیگر از نیازهای کشور و صنعت فولاد، تولید ورق‌های گالوانیزه به مقدار بیش از ۲۰۰ هزار تن در سال می‌باشد که امروز این افزایش ظرفیت توسط شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز وابسته به گروه صنعتی پارس ساختار را شاهد هستیم.

پورمحمدی گفت: صنعت فولاد استان آذربایجان‌شرقی که در برخی حوزه‌ها نیز نقش ملی ایفا می‌کنند، مدیون انسان‌های بزرگی است که کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فولاد، صنعت مادر و پایه است که اعم از کشتیرانی و خودروسازی تا تولید لوازم خانگی و بخش های مختلف صنعت ساختمان و تولید کشور به آن وابسته است، یادآور شد: باید از این کار تولیدی حمایت شود و به کمک نمایندگان استان زنجیره تولید فولاد را در استان‌مان که بعضا در تامین مواد اولیه مشکل دارد، تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت فولاد نقش صادرات‌محوری دارد، باید قدم‌های بزرگی برای توسعه آن برداریم و کمک کنیم تا این نقش را برای توسعه ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه مخصوصا با جمهوری آذربایجان به شایستگی انجام دهیم.

گروه صنعتی پارس ساختار در مسیر جهش تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان.شرقی نیز با بیان اینکه گروه صنعتی پارس ساختار در مسیر جهش تولید و اجرای استراتژی‌های وزارتخانه قدم برداشته است، بیان داشت: امروز ما شاهد دو اتفاق مهم هستیم که یکی راه‌اندازی واحد اسیدشویی خط گالوانیزه و ارتقای ظرفیت ورق‌های گالوانیزه در استان است و دیگری  آغاز عملیات احداث کارخانجات نورد سرد با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن توسط شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز است.

حبیب امین‌زاده افزود: آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌هایی است که در مسیر تولید انواع لوازم خانگی صاحب آمار و تولید است و ارتقای ظرفیت ورق‌های گالوانیزه موجب تکمیل زنجیره ارزش و زنجیره تامین نیازهای صنعتی استان می‌شود.

امین‌زاده گفت: تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن ورق سرد، موجب می‌شود که سوءاستفاده ناشی از کمبود آن در کشور برطرف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ ضمن اینکه واحد نورد سرد شرکت فولاد شهریار تبریز در استان راه‌اندازی می‌شود، مقدمات جدید برای تکمیل زنجیره تامین ورق‌های ناشی از نورد گرم که یکی از کالاهای مورد نیاز اساسی استان است، نیز تولید شود.

شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز تنهاترین تولیدکننده ورق گالوانیزه در کشور

جلیل نواده‌اباذر رئیس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار، گفت: با توجه به اینکه ورق گالوانیزه مواد اولیه شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی است و آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های تولید لوازم خانگی و متاسفانه واحد ورق گالوانیزه‌ای در شمال‌غرب کشور نبود، بر این اساس تصمیم به راه‌اندازی شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز گرفتیم و خوشبختانه بخشی از نیاز صاحبان صنایع منطقه را تامین کردیم.

جلیل نواده‌اباذر تصریح کرد: با تلاش متخصصان شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز توانستیم برای اولین بار در خاورمیانه ضخیم‌ترین ورق گالوانیزه را تولید کنیم و اکنون به عنوان تنهاترین تولیدکننده ورق گالوانیزه در کشور و منطقه توانستیم با تامین این کالای استراتژیک علاوه بر جلوگیری خروج ارز از کشور برای واردات این کالا، قیمت آن را نیز در داخل کشور نسبت به سال گذشته کاهش دهیم و فعل خواستن و توانستن را به‌خوبی اجرا کنیم.

رئیس هیات عامل گروه  صنعتی پارس ساختار، گفت: امروز با افزایش ظرفیت تولید شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز به 200 هزار تن در سال می‌توانیم علاوه بر تامین نیاز مصرف‌کنندگان داخلی برای صادرات ورق گالوانیزه و حضور در بازارهای بین.المللی به‌ویژه کشورهای همسایه مانند عراق و آذربایجان برنامه‌ریزی کنیم.

راه‌اندازی واحد اسید شویی خط گالوانیزه توسط متخصصان داخلی در شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز

وی با اشاره به راه اندازی واحد اسید شویی خط گالوانیزه توسط متخصصان داخلی این شرکت گفت: با بهره برداری از این واحد توانستیم هزینه های نهایی تولید ورق گالوانیزه در شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز را کاهش دهیم.

آغاز عملیات احداث نورد سرد صنایع فولاد شهریار تبریز با سرمایه گذاری10 هزار میلیارد  ریالی با ایجاد اشتغال برای 500 نفر

نوید نواده اباذر نایب رییس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار نیز در این آیین با تشریح فعالیت های گروه صنعتی پارس ساختار و آغاز عملیات احداث کارخانجات نورد سرد گفت: طرح توسعه کارخانجات شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز با برنامه ریزی برای احداث 7 خط تولید مدرن و پیشرفته با ظرفیت 500 هزار تن در سال و سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریال انجام می شود.

نوید نواده اباذر گفت: اجرای این پروژه که در سال "جهش تولید " آغاز شده و با تکمیل آن برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و تعداد بیشتری به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

تولید ورق سرد نورد محصولات استراتژیک صنعت فولاد 

نایب رییس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار گفت: ورق سرد نورد شده تولیدی این مجموعه یکی از محصولات استراتژیک صنعت فولاد می ‏باشد که عمده کاربرد آن در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و سایر صنایع تولیدی می باشد و امید است با یاری خداوند متعال کمبود این محصول که تاثیر بسزایی در افزایش قیمت محصولات پایین دستی دارد، در بخش قابل توجهی از استان های کشور به ویژه در شمال و غرب منتفی و به شکل اساسی حل شود.


 نوید نواده اباذر افزود: با توسعه خطوط تولید ورق سرد، علاوه بر خودکفائی در تامین این کالای راهبردی و جلوگیری از خروج ارز در شرایط تحریم کنونی با صادرات این محصول، ارزآوری قابل توجهی نیز می‏‌توان متصور بود.

وی تصریح کرد: موقعیت مکانی بی‌‏نظیر این طرح در قلب قطب صنعتی شمال‌غرب کشورمان با وجود صنایع متعدد در این منطقه که نیازمند ورق سرد به عنوان ماده اولیه تولید خود می‌باشند و نیز همجواری با کشورهایی نظیر عراق که واردکننده عمده این محصول به شمار می‌‏رود، از برتری‌های این خطوط تولید محسوب می‌شود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول