اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

طرح جهش تولید در ۱۷۵ هزار هکتار از دیم‌زارهای کرمانشاه در حال اجراست

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۱۷۵ هزار هکتار از مزارع گندم، جو، نخود، علوفه و گلرنگ استان زیرپوشش طرح جهش تولید در دیم‌زارها رفته است.

طرح جهش تولید در ۱۷۵ هزار هکتار از دیم‌زارهای کرمانشاه در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیدافشین صفوی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص جهش تولید در دیم‌زارها، اظهار داشت: این طرح در استان با استقبال خوب کشاورزان استان مواجهه شده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد بیش از ۱۷ هزار نفر دیم‌زار در استان با سازمان جهاد کشاورزی در قالب این طرح، ادامه داد: بیش از ۱۷۵ هزار هکتار از مزارع گندم، جو، نخود، علوفه و گلرنگ استان زیر پوشش این طرح رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یکی از دغدغه‌ها و نگرانی مطرح شده در این راستا را بحث بیمه کردن محصول عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۳۳ هزار هکتار از این اراضی بیمه شده است.

صفوی فرصت بیمه محصولات را تا ۲۰ اسفندماه اعلام کرد و گفت: کشاورزان به ازای هر هکتار ۹ هزار و ۱۰۰ تومان می‌توانند مزرعه خود را بیمه کنند تا از مزایای طرح جهش تولید در دیم‌زارها برخوردار شوند.

وی یکی از مزایای این طرح را توزیع کودهای رایگان ان.پی.کی، ازت، فسفات و پتاس مورد نیاز مزرعه دانست و افزود: این کودها توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت جهاد کشاورزی خریداری شده و به کسانی که در این طرح هستند سه کیلوگرم در هر هکتار که قیمت آن ۷۵ هزار تومان است به صورت رایگان تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول