اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نظارت و غربالگری کرونایی در قم تشدید می شود

استاندار قم از تشدید نظارت، غربالگری و نمونه گیری کرونایی با توجه به مشاهده دو نمونه ویروس جهش یافته در استان خبر داد.

نظارت و غربالگری کرونایی در قم تشدید می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت استان های مختلف کشور درباره شیوع ویروس کرونا ارائه شد که خوشبختانه قم همچنان در وضعیت آبی کرونایی تعریف شده و محدودیت های آن نیز بر اساس محدودیت شهرها و استان های آبی است.

وی افزود: در چند روز گذشته، دو نمونه از ویروس جهش یافته کرونا در قم شناسایی شد که البته وضعیت تحت کنترل است و تمام افرادی که احتمال داده می شد با این دو بیمار شناسایی شده در ارتباط بوده باشند مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته اند.

استاندار قم همچنین خاطر نشان کرد: دستور افزایش نظارت، غربالگری، نمونه گیری و رهگیری های لازم در استان صادر شده است، ضمن آن که در صورت نیاز، تدابیر لازم دیگر نیز در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اتخاذ خواهد شد.

سرمست در عین حال به وضعیت قرمز برخی شهرهای استان خوزستان توجه داد و گفت: خوشبختانه در کل کشور یک روند نسبی باثبات در موضوع کرونا حاکم است، در عین حال که وضعیت قرمز برخی شهرهای استان خوزستان و همچنین موضوع ویروس جهش یافته می تواند برای استان های با مقصد زیارتی مانند قم یک هُشدار و نگرانی را به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه اذعان کرد: تردیدی نیست که اگر مراقبت ‌های لازم در قم صورت نگیرد، شاهد شکل گیری موج چهارم کرونا بویژه با توجه به بُعد زیارتی استان خواهیم بود.

استاندار قم همچنین اضافه کرد: ضرورت کنترل بیشتر مرزهای کشور بویژه با توجه به موضوع ویروس جهش یافته از دیگر نکاتی بود که در نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد توجه قرار گرفت.

وی سپس به موضوع سفرهای نوروزی اشاره کرد و بیان داشت: همچنین در نشست امروز مقرّر شد تمامی محدودیت های لازم برای سفرهای نوروزی تدوین شود تا این محدودیت ها پس از بحث و بررسی در نشست های بعدی، به عنوان مصوبات ستاد اطلاع رسانی شود.

سرمست با قدردانی از مردم فهیم استان برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در طور یک سال گذشته، از همه مردم و اصناف خواست تا در روزهای پایانی سال و همچنین ایام آغاز سال جدید، همچنان به رعایت شیوه نامه های بهداشتی پایبند باشند تا مدیریت استان مجبور به إعمال محدودیت های جدید برای جلوگیری از شیوع موج چهارم بیماری کرونا نشود.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول