اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

استان قزوین می‌تواند به قطب صنعتی کشور تبدیل شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به این‌که استان قزوین از استان‌های صنعتی است، تأمین‌کنندهٔ 17 درصد صنایع کشور است و این ظرفیت را دارد که به قطب صنعتی کشور تبدیل شود.

استان قزوین می‌تواند به قطب صنعتی کشور تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیهٔ افتتاح طرح توسعهٔ گیربکس 6 سرعتهٔ شرکت صنعتی نیرومحرکهٔ قزوین گفت: علی‌رغم وجود مشکلات متعدد در حوزهٔ صنعت، از جمله صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری، فعالان اقتصادی همواره با تلاش بی‌وقفه فعالیت‌های گسترده‌ای را در این حوزه انجام داده‌اند.

وی افزود: طی 10 ماه اخیر با توجه به قرار گرفتن در سال جهش تولید، خوش‌بختانه شاهد افزایش 38 درصدی صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده‌ایم.

وزیر صمت اظهار کرد: در سال جاری بخش قابل توجهی از تولیدات ایران به کشورهای همسایه صادر شده است.

این مسؤول ادامه داد: علی‌رغم تحریم‌ها و مشکلات موجود از جمله شیوع کرونا، ما با استفاده از ظرفیت نخبگان و صنعتگران کشور موفق شده‌ایم گام‌های مثبتی در حوزهٔ تولید در کشور برداریم و از مشکلات عبور کنیم که این به معنای خودباوری است.

وی تصریح کرد: لازم است خودروسازان داخلی با تقویت روحیهٔ خودباوری، تولید گیربکس اتوماتیک را در دستور کار خود قرار دهند و ما نیز از این مسئله حمایت خواهیم کرد.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: ما همواره به‌دنبال رفع موانع تولید در کشور هستیم و اکنون بخش قابل توجهی از کارخانه‌های کشور با عدم تأمین ارز روبرو هستند.

وزیر صمت تأکید کرد: با توجه به این‌که 75 درصد صادرات کشور ما به 15 کشور همسایه است، ظرفیت‌های مناسبی را در حوزهٔ سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت داریم.  

وی یادآور شد: مهم‌ترین دغدغهٔ ما در وزارت صمت توسعه و پیشرفت کشور است؛ امروز باید جوانان بیش از گذشته در جهت پیشرفت کشور تلاش کنند تا به خودکفایی در زمینه‌های گوناگون دست یابیم.

این مسؤول ادامه داد: رشد اقتصادی که لازم است با تلاش نخبگان و دانشمندان داخلی اتفاق بیفتد، در نتیجهٔ همدلی، وحدت و انسجام رخ می‌دهد و توجه به آن باید به دغدغهٔ اساسی ما تبدیل شود.

وی عنوان کرد: لازمهٔ رشد اقتصادی در کشورهای جمعیت‌محور، حمایت از شرکت‌های بزرگ و کوچک تولیدی است که لازم است حتی در مناطق محروم و روستایی نیز این امر به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و ما نیز قطعاً آمادگی همه‌جانبه در راستای حمایت از صنایع تولیدی را داریم.

رزم‌حسینی بیان کرد: با توجه به این‌که استان قزوین از استان‌های صنعتی است، تأمین‌کنندهٔ 17 درصد صنایع کشور است و این ظرفیت را دارد که به قطب صنعتی کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول