اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افتتاح ۲۶ هکتار کشت گلخانه‌ای با حضور جهانگیری در گلستان/ ضرورت احیاء خلیج گرگان

استاندار گلستان گفت: امروز ۲۶ هکتار کشت گلخانه‌ای در گلستان افتتاح خواهد شد که باعث افزایش بهره‌وری در کشاورزی و ایجاد اشتغال خواهد شد.

افتتاح ۲۶ هکتار کشت گلخانه‌ای با حضور جهانگیری در گلستان/ ضرورت احیاء خلیج گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس در جلسه ستاد اقتصادی مقاومتی استان گلستان که با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: کشت گلخانه‌ای در استان گلستان با نگاه جدیدی پیگیری می‌شود و امروز ۲۶ هکتار از کشت گلخانه‌ای استان افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: این افتتاح باعث افزایش بهره‌وری کشاورزی در گلستان خواهد شد و اشتغالزایی نیز ایجاد می‌شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: تعداد واحدهای گردشگری در استان دو برابر شده است و یکی از بوم‌گردی‌های استان گلستان تا قبل از شیوع کرونا ۳ هزار و ۵۰۰ نفر شب در مینودشت اقامت داشته‌اند.

حق‌شناس بیان کرد: یک هزار و ۸۰۰ کلاس در این دولت در استان گلستان ساخته شده و کلاس‌های استان به ۱۲ هزار کلاس افزایش یافته و ۲۰۰ کلاس دیگر تا پایان دولت در گلستان ساخته می‌شود.

* گرگان تنها مرکز استان گلستان است که آب شرب آن از چاه تامین می‌شود/ نیاز است ظرفیت نیروگاه برق در علی‌آبادکتول افزایش یابد

وی اضافه کرد: گرگان تنها مرکز استان گلستان است که آب شرب آن از چاه تامین می‌شود و دولت در لایحه بودجه سال آینده ساخت سد شصتکلاته را مدنظر قرار داده و نیاز است این پروژه هر چه سریع‌تر آغاز و به نتیجه برسد.

استاندار گلستان گفت: روزهای اخیر مجوز انتقال آب دریای خزر به شهرهای غرب استان گلستان برای تامین آب شرب صادر شد و این پروژه نیز نیازمند توجه ویژه دولت است.

حق‌شناس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک سوم خلیج گرگان در گلستان خشک شده و متاسفانه محیط زیست از استان همجوار دائم در این امر دخالت می‌کرد و رئیس سازمان محیط زیست به موضوع وارد شد و نیاز است هرچه سریع‌تر برای احیاء خلیج گرگان اقدامی شود چون هر هزینه‌ای برای این امر، بسیار‌ کمتر از هزینه جابجایی شهرهای همجوار برای پیشگیری از آسیب‌های بیشتر است.

وی با اشاره به نیروگاه برق در علی‌آبادکتول گفت: نیاز است ظرفیت این نیروگاه افزایش یابد و برای افزایش ظرفیت تولید برق از یک هزار مگاوات به یک هزار و ۴۰۰ مگاوات خواهد رسید.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول