اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شهید سلیمانی نمونه واقعی تربیت‌ در مکتب اسلام است

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه شهید سلیمانی نمونه واقعی تربیت‌ در مکتب اسلام است گفت: چنانچه تربیت اسلامی به معنای واقعی کلمه صورت پذیرد افراد و شخصیت‌های بزرگی پرورش می‌یابند.

شهید سلیمانی نمونه واقعی تربیت‌ در مکتب اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا ظهر امروز در دیدار با مدیر و کارکنان آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تشکیل نهاد امور تربیتی اظهار کرد: وجود شخصیت‌های بزرگی همانند امام راحل و شهید سلیمانی نشاندهنده این است که چنانچه تربیت اسلامی به معنای واقعی کلمه صورت پذیرد افراد و شخصیت‌های بزرگی پرورش می‌یابند که می توانند جهان را تحت تاثیر خود قرار دهند.

وی گفت: اگر هر ارگان و نهاد، به درستی به وظایف خود عمل کند و با همکاری و هم‌افزایی در مسیر صحیح پیش رود، شاهد ایجاد تحولی بزرگ در حوزه تربیتی در جامعه خواهیم بود. 

امام جمعه نهاوند قرآن کریم را مهمترین منبع تربیت انسان برشمرد و افزود: معتبرترین مرجع ما برای احکام دینی قرآن کریم است که در آیات نورانی آن در رابطه با تزکیه و تربیت مطالب بسیاری عنوان شده است.

وی با بیان اینکه باید تربیت را در راس همه برنامه‌ها عنوان کرد زیرا تنها راه سعادت انسان در دنیا و آخرت تربیت درست است تأکید کرد: تربیت دانش‌آموزان فقط وظیفه آموزش و پرورش نیست، در این حوزه ارکان بسیاری مانند خانواده، دوستان، عوامل اجتماعی و... دخیل هستند که باید هر یک وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز با بیان اینکه تربیت امر مهمی است که در هیچ زمانی تعطیلی‌بردار نیست پذیر نیست گفت: نمی‌توان کودک امروز را با روش‌های دیروز برای فردا تربیت کرد؛ البته این به آن معنا نیست که روش‌های گذشته کاملا منسوخ هستند؛ فقط باید تشخیص دهیم امروزه کدام روش‌ها کاربرد بیشتری دارند تا بتوانیم آنها را به کار بگیریم.

محمد حسین دارایی با اشاره به اینکه تعلیم جزئی از تربیت است، افزود: تعلیم متولی رشد تک‌بعدی انسان است اما تربیت متولی رشد هیجانی کودک و در واقع رشد مهارت های زندگی است.

وی گفت:  آنچه که موقعیت فردی و اجتماعی یک کودک را در جامعه تضمین می‌کند، صرفاً تعلیم نیست، بلکه تربیت اصولی، منطقی و معقولی است که متناسب با آموزه های دینی در جامعه دینی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/ 3140/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول