اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تأیید ابتلای 5 بیمار به کرونای انگلیسی در کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از 10 نفری که مطابق رهگیری‌های انجام شده مشکوک به ویروس جهش یافته انگلیسی بودند، روز گذشته آزمایش آنها انجام شد که متاسفانه 5 نفرشان دچار کرونای انگلیسی شده بودند.

تأیید ابتلای 5 بیمار به کرونای انگلیسی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز در دوازدهمین جلسه طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: اکنون با ویروس جدید جهش یافته مواجه هستیم و از حدود دو هفته قبل با توجه به شرایط سیرجان و سه روستای بافت، تعداد ۱۰۰ نفر ساکنین آنها به عنوان یک طغیان محسوب کردیم و اقداماتی در این دو شهرستان صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: سیرجان شرایط خاص در استان داشته و دارد و تعداد مرگ و میرهای غیرمعمول آن در سطح کودکان و نوزادان و سطح بستری آن افزایش یافته و همچنین یک مورد تایید شده ویروس انگلیسی در این شهرستان داشتیم.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه به همین دلیل خروجی‌ها این شهر کنترل شده و قرنطینه در آنجا صورت گرفته است، بیان داشت: البته ممکن است کل شهر سیرجان را نتوان به دلیل وجود معادن و کارخانجات   کنترل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه شیب ابتلا کرونا در شهرستان سیرجان افزایشی نبوده و روند کاهشی پیدا کرده است، ابراز داشت: همه اقدامات سختگیرانه در راستای مواجه نشدن با طغیان زیادی و در جهت سلامت شهر و بهداشت و جلوگیری از شیوع بیماری است.

رشیدی‌نژاد عنوان کرد: متاسفانه با جلسات، افتتاحیه و بازدیدها در این دوره مواجه می‌شویم، درست هست که می‌گوییم مردم همکاری و همراهی داشته باشند، اما نگاه مردم به ما مسئولین است، مردم با ما تاکنون همراهی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اکنون عین رفتاری که سال گذشته در ابتدای شیوع انجام داده‌ایم امسال نیز باید انجام دهیم تا با فاجعه‌ای مواجه نشویم، چهره شهر چهره کرونایی نیست، گفت: ساعت 9 شب خیابان‌ها پر از جمعیت است و در مراسمات و جلسات برخی‌ها بدون ماسک نشسته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه ما اگر واکسن هم بزنیم بیشترین اثر را در زمینه پیشگیری ماسک و فاصله اجتماعی دارد، بیان کرد: از 10 نفری که مطابق رهگیری‌های انجام شده مشکوک به ویروس جهش یافته انگلیسی بودیم روز گذشته آزمایش آنها انجام شد که متاسفانه 5 نفرشان دچار کرونای انگلیسی شده بودند.

رشیدی‌نژاد تأکید کرد: متاسفانه بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده و به دنبال محدودکردن ویروس در همان جایی که شعله‌ور شده هستیم، پیداکردن خوشه‌های بیماری کار بسیار سختی است و باید آگاهی و اطلاع‌رسانی خیلی جدی بیشتر شود و از افرادی که دچار بیماری شده‌اند مراقبت بیشتری صورت گیرد تا از خانه‌های خودشان بیرون نیایند.

طرح شهید سلیمانی یکی از محورهای اصلی در ستاد کرونا است

علی زینی‌وند استاندار کرمان اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی یکی از محورهای اصلی در ستاد کرونا است و طبق گزارشات ارائه شده اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، به‌دلیل اقدامات پیشگیرانه به ثبات دو ماه در استان مواجه هستیم و اگر وضعیت سیرجان پیش نمی‌آمد وضعیت ما خیلی در زمینه ثبات، محکم‌تر بود.

زینی‌وند تصریح کرد: در کل کشور وضعیت به همین صورت است یعنی وضعیتی بین خوف و رجاء قرار دارد و با توجه با ناشناخته بودن این ویروس معلوم نیست، آینده چگونه است و هیچ راهی نداریم به غیر از اینکه این ساختارها که در قالب ستاد ملی کرونا شکل گرفته از جمله طرح محدودیت هوشمند و طرح شهید سلیمانی به‌صورت جدی پیش ببریم.

استاندار کرمان افزود: وی بیان داشت: با توجه به اینکه طرح شهید سلیمانی به عنوان یک پکیج و بسته باید به آن نگاه کرد اگر کسی را قرنطینه و محدودیت می‌کنیم کنارش باید یک خدمات رسانی به آنها انجام شود که بخش از آن در قالب کمک‌های مومنانه، بخشی توسط هلال احمر و سپاه انجام می‌دهند و همه باید همزمان پیگیری شوند تا با مشکل مواجه نشویم.

زینی‌وند ادامه داد: در سطح کشور و استان وضعیت ثباتی در زمینه ویروس کرونا داریم و دلیل این امر  فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور و بیماریابی و زود تشخیص دادن است، در حوزه سیرجان محدودیت‌ها را ما بیشتر کرده‌ایم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید بخشی از ستاد کرونا را به طرح شهید سلیمانی اختصاص دهیم، گفت: تاکید ما بر طرح شهید سلیمانی این است که به عنوان بازوی اجرایی و عملیاتی به آن توجه کنیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول