اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ثبت 2780 مورد تخلف صنفی در چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با تشریح عملکرد بازرسان سازمان صمت از انجام 54 هزار فقره بازرسی و ثبت 2 هزار و 780 مورد تخلف در صنوف مختلف از ابتدای سال جاری خبر داد.

ثبت 2780 مورد تخلف صنفی در چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال

غلامرضا قائدامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده در اوایل دهه 70 با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد شد که در استان‌ها بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت متولی این موضوع هستند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این سازمان در تنظیم بازار و اجرای مصوبات کمیته‌های تنظیم بازار کشور ایفای نقش دارد و رصد بازار، بررسی کم‌وکاستی‌های اقلام در بازار، نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی و احتکار از جمله فعالیت‌‌های این سازمان است.

وی با اشاره به حساسیت‌های این سازمان بر کالاهای اساسی به خصوص در حوزه آرد و نان اظهار داشت: ساماندهی کالاهای اساسی از بدو تولید تا رسیدن عادلانه به دست مصرف‌کننده‌ و نظارت بر رعایت بهداشت محل‌های توزیع از جمله وظایف این سازمان است که باعث شده بازرسان سازمان صمت به صورت شبانه‌روزی و در شیفت‌های مختلف نظارت جدی بر بازار داشته باشند و هم‌پای کادر درمان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تلاش کنند.

وی تصریح کرد: ارزش پرونده‌های تخلف ارسال شده در سال جاری به رقم 32 میلیارد تومان رسیده که عمده این تخلفات گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار و عدم درج قیمت است.

قائدامینی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز تعداد 54 هزار فقره بازرسی از صنوف مختلف در چهارمحال و بختیاری صورت گرفته که 2هزار و 780 مورد تخلف در قالب 2هزار و 400 پرونده به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان اضافه کرد: در حوزه آرد و نان نیز 660 تخلف در قالب 520 پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است که 123 مورد آن گران‌فروشی، 138 مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سایر موارد تعطیلی خودسرانه و ... است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های نظارتی ایام نوروز نیز از تاریخ 15 بهمن‌ماه شروع شده و تا پایان فروردین‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت که در این مدت 20 روزه شروع طرح، 2هزار و 100 مورد بازرسی از صنوف صورت گرفته و 260 تخلف در قالب 220 پرونده به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

انتهای پیام/68033

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول