غلامرضا قائدامینی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرفکننده در اوایل دهه 70 با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد شد که در استانها بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت متولی این موضوع هستند.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این سازمان در تنظیم بازار و اجرای مصوبات کمیتههای تنظیم بازار کشور ایفای نقش دارد و رصد بازار، بررسی کموکاستیهای اقلام در بازار، نظارت بر قیمتها و جلوگیری از گرانفروشی و احتکار از جمله فعالیتهای این سازمان است.
وی با اشاره به حساسیتهای این سازمان بر کالاهای اساسی به خصوص در حوزه آرد و نان اظهار داشت: ساماندهی کالاهای اساسی از بدو تولید تا رسیدن عادلانه به دست مصرفکننده و نظارت بر رعایت بهداشت محلهای توزیع از جمله وظایف این سازمان است که باعث شده بازرسان سازمان صمت به صورت شبانهروزی و در شیفتهای مختلف نظارت جدی بر بازار داشته باشند و همپای کادر درمان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تلاش کنند.
وی تصریح کرد: ارزش پروندههای تخلف ارسال شده در سال جاری به رقم 32 میلیارد تومان رسیده که عمده این تخلفات گرانفروشی، کمفروشی، احتکار و عدم درج قیمت است.
قائدامینی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز تعداد 54 هزار فقره بازرسی از صنوف مختلف در چهارمحال و بختیاری صورت گرفته که 2هزار و 780 مورد تخلف در قالب 2هزار و 400 پرونده به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان سازمان صمت استان اضافه کرد: در حوزه آرد و نان نیز 660 تخلف در قالب 520 پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است که 123 مورد آن گرانفروشی، 138 مورد عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی و سایر موارد تعطیلی خودسرانه و ... است.
وی خاطرنشان کرد: اجرای طرحهای نظارتی ایام نوروز نیز از تاریخ 15 بهمنماه شروع شده و تا پایان فروردینماه سال جاری ادامه خواهد داشت که در این مدت 20 روزه شروع طرح، 2هزار و 100 مورد بازرسی از صنوف صورت گرفته و 260 تخلف در قالب 220 پرونده به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.
انتهای پیام/68033