اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ورود سامانه بارشی تازه به کشور از جنوب غرب و باران در برخی شهرها/ سرما کم‌تر می‌شود

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا اواسط هفته روند افزایش تدریجی دما را در اغلب نقاط کشور غیر از سواحل خزر و شمال غرب خواهیم داشت، گفت: این افزایش دما در نیمه شرقی کشور محسوس‌تر بوده و بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ورود سامانه بارشی تازه به کشور از جنوب غرب و باران در برخی شهرها/ سرما کم‌تر می‌شود

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در اغلب نقاط کشور جوی آرام حاکم است و فقط در چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده برف و باران داریم.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از اواخر وقت فردا دهم اسفند با ورود سامانه بارشی به کشور در استان های ایلام و کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری، ابرناکی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

وی افزود: این شرایط روز دوشنبه ۱۱ اسفند علاوه بر استانهایی که ذکر شد در استان‌های یزد، فارس، اصفهان و شمال کرمان همچنین جنوب خراسان رضوی و بخش هایی از خراسان جنوبی نیز حاکم خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: همچنین روز دوشنبه با شمالی شدن جریانات روی خزر در سواحل خزر کاهش دما را داریم و بارندگی و مواج شدن دریا نیز پیش بینی می شود.

گودرزی با بیان اینکه اواخر وقت روز دوشنبه بارش پراکنده در شمال غرب خواهیم داشت، گفت: در این روز شدت بارش‌ها در زاگرس مرکزی، شامل چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس خواهد بود.

وی اظهار کرد: روز سه شنبه ۱۳ اسفند با گذر موجی از نوار شمالی کشور در برخی نقاط شمال غرب، سواحل خزر، در برخی نقاط ارتفاعات و دامنه البرز مرکزی، همچنین شمال شرق و شرق کشور و بخش‌هایی از استان‌های همدان، مرکزی، قم و کرمان بارش خواهیم داشت.

گودرزی اظهار داشت: روز چهارشنبه ۱۳ اسفند در شمال غرب و شمال شرق کشور و برخی نقاط سواحل خزر بارندگی‌ داریم.

وی با بیان اینکه از امروز تا اواسط هفته روند افزایش تدریجی دما را در اغلب نقاط کشور غیر از سواحل خزر و شمال غرب خواهیم داشت، گفت: این افزایش دما در نیمه شرقی کشور محسوس‌تر بوده و بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود، این شرایط روز دوشنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۳ و ۳ درجه خواهد بود.

گودرزی اظهار کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و ارومیه با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده در ۱۳ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول