اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۱۵۲۴ دز واکسن کرونا وارد گیلان شد/تزریق ۹۷۰ دز واکسن کرونا به کادر درمانی

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از یک‌هزار و ۵۲۴ دز واکسن کرونا واردشده به گیلان ۹۷۰ دز برای پرسنل درمانی، ۵۰ دز برای پرسنل آزمایشگاه‌ها که نمونه‌گیری کرونا در آن آزمایشگاه انجام می‌شود تزریق می‌شود.

۱۵۲۴ دز واکسن کرونا وارد گیلان شد/تزریق ۹۷۰ دز واکسن کرونا به کادر درمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در واپسین روزهای بهمن‌ماه سال گذشته بود که اولین مورد ابتلا به کرونا در قم شناسایی و ترسی عجیب مردم را فراگرفت زیرا همگان این ویروس را یکی از خطرناک‌ترین ویروس‌های جهان در قرن اخیر معرفی کردند.

به فاصله چهار روز از شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا، خبری ناگوار کام مردم گیلان را تلخ کرد و آن شناسایی دو مورد فرد مبتلا به کرونا بوده است.

بعد از اعلام این خبر هنوز کسی در استان گیلان خطرات جبران‌ناپذیر این ویروس را جدی نگرفته بود تا اینکه در هفته سوم اسفندماه موجی عجیب و سنگین از بیماری کووید ۱۹ در این استان آغاز و روزانه ده‌ها و بلکه صد‌ها نفر به این ویروس مبتلا و به مراکز درمانی به‌ویژه بیمارستان رازی رشت مراجعه می‌کردند.

اینجا بود که کادر درمان گیلان به‌مانند روزهای دفاع مقدس لباس سفید بر تن کرده و در خط مقدم مبارزه با این ویروس ناشناخته پرداختند و در روزهای اول اسفند نخستین شهید کادر درمان کشور در گیلان به درجه رفیع شهادت رسید و غمی بسیار بزرگ در دل مسؤولان بهداشتی گیلان ایجاد کرد، ولی این اتفاق ذره‌ای از توان و تلاش کادر درمان برای کنترل کرونا را کم نکرد.

حال بعد از گذشت یک سال از شیوع این ویروس مرموز مرحله اول واکسن کرونا که وارد کشور شد به کادر درمانی کشور و پزشکان و پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه تزریق و ۱۳۰ نفر از کادر درمان استان گیلان هم در  تاریخ ۲۱ بهمن واکسن کرونا دریافت کردند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز  یک‌هزار و ۵۲۴ دز واکسن کرونا وارد گیلان شده و این میزان واکسن طبق برنامه‌ از پیش تعیین‌شده به گروه‌های خاص تزریق می‌شود.

بنابر اعلام آبتین حیدرزاده از  یک‌هزار و ۵۲۴ دز واکسن کرونا واردشده به گیلان ۹۷۰ دز برای پرسنل درمانی، ۵۰ دز برای پرسنل آزمایشگاه‌ها که نمونه‌گیری کرونا در آن آزمایشگاه انجام می‌شود تزریق و همچنین بسته ۲۰۰ تایی برای سالمندانی که در خانه‌های سالمندان هستند و ۱۵۰ دوز هم برای جانبازان شیمیایی ریوی اختصاص داده‌شده است.

به گزارش فارس، واکسیناسیون کرونا امروز در رشت، فردا در شرق گیلان و سپس در روز دوشنبه در غرب این استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول