اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

شیرینی کاهش ذخایر نفت جهان و افزایش قیمت نفت زیر دندان اوپک پلاس

رویترز با اشاره به نشست مجازی اوپک پلاس در روز چهارشنبه نوشت علی رغم چشم انداز بلاتکلیف بهبود تقاضا، تولیدکنندگان از اینکه تولیدشان از ذخایر نفت می کاهد، خوشحال هستند و سیاست کاهش تولید خود را تغییر نخواهد داد.

شیرینی کاهش ذخایر نفت جهان و افزایش قیمت نفت زیر دندان اوپک پلاس

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، اوپک پلاس سیاست تولید نفت خود را در نشست روز چهارشنبه حفظ کرد، این امر نشانه‌ای است که علی رغم چشم انداز بلاتکلیف بهبود تقاضا، تولیدکنندگان از اینکه کاهش تولیدشان از ذخایر نفت می‌کاهد، خوشحال هستند.

نشست مشترک نظارتی وزرای اوپک پلاس به صورت مجازی در روز چهارشنبه برگزار شد، بیانیه‌ای که پس از این نشست منتشر شد، رسما «خوش بینی در مورد بهبود بازار نفت در سال 2021» را نشان داد.

قیمت نفت از افت بی سابقه سال گذشته که در اثر کاهش تقاضا به دنبال شیوع کرونا رخ داد، به لطف کاهش تولید بی سابقه اوپک پلاس بالاتر آمده است.

آرمیتا سن، از بنیانگذاران موسسه انرژی اسپکت گفت: «درحالی که ذخایر نفت به سرعت در حال کاهش است، بازار بر اساس عرضه آرام  واکسن قیمت گذاری می کند و این ممکن است نابه هنگام باشد.»

پنل اوپک هیچ تغییر در سیاست گذاری از خود نشان نداد. این گروه از اعضای خود خواسته بود در ماه فوریه میزان تولیدشان را تغییر ندهند و عربستان نیز به صورت داوطلبانه در ماه فوریه و ماه بعد یک میلیون بشکه در روز از تولید خود را می‌کاهد.

در بیانیه اوپک پلاس آمده است «در حالی که چشم انداز اقتصادی و تقاضا برای نفت در ماه های آتی همچنان بلاتکلیف است، اما عرضه تدریجی واکسن‌ها در سراسر جهان یک عامل مثبت برای باقی سال است و اقتصاد جهان و تقاضا برای نفت را تقویت می‌کند.»

رویترز بر اساس اسنادی که به دستش رسیده است نوشت اوپک انتظار دارد کاهش تولید، کسری بازار را تا سال 2021 حفظ خواهد کرد، هرچند این گروه پیش بینی خود از سرعت بهبود تقاضا برای نفت در سال جاری را کاهش داد.

پس از اینکه این نشست به پایان رسید، قیمت نفت افزایش یافت.

گروه فنی اوپک پلاس در 3 مارس و اعضای اصلی در 4 مارس برای تصمیم گیری در مورد سیاست گذاری گرد هم جمع می‌شوند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول