اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

انعقاد قرارداد بزرگترین طرح زیست‌محیطی شمال کشور در پالایشگاه تهران

قرارداد طرح بهینه‌سازی فرآیند و ارتقای کمی و کیفی کل بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تهران مطابق استانداردهای یورو۵، با اعتبار ۲۰۰ میلیون یورو برای بهره‌برداری در سال ۱۴۰۳ امضاء شد.

انعقاد قرارداد بزرگترین طرح زیست‌محیطی شمال کشور در پالایشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، ظهر امروز قرارداد طرح بهینه‌سازی فرآیند و ارتقاء کمی و کیفی کل بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تهران مطابق استاندارد یورو۵، به عنوان بزرگترین طرح زیست‌محیطی پایتخت، شمال و شمال شرق کشور با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون یورو با شرکت چگالش با اهدف ارتقاء کیفیت محیط زیستی فرآورده بنزین تولیدی در شرکت پالایش نفت تهران امضاء شد و این طرح پس از ۳۹ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.   

حامد آرمان‌فر مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در مراسم امضای قرارداد این طرح با اشاره به اینکه این پالایشگاه ۲۰ درصد از انرژی کشور را تأمین می‌کند، اظهار کرد: شرکت پالایش نفت تهران در سال‌های گذشته پروژه افزایش ظرفیت تولید را برای تولید ماده اولیه بنزین اجرایی کرده و در این راستا امروز قرارداد این طرح به منظور ارتقاء کیفیت محیط زیستی فرآورده بنزین تولیدی انعقاد می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از راه‌اندازی طرح بهینه‌سازی فرآیند و ارتقای کمی و کیفی، امکان تولید بنزین یورو ۵ فراهم می‌شود، گفت: اجرای این طرح باعث رفع مشکلات و معضلات انباشتگی و افزایش ظرفیت خوراک پالایشگاه و در نهایت منجر به افزایش تولید بنزین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در ادامه تأکید کرد: این پروژه در راستای بهبود کیفیت زیست‌محیطی است زیرا بنزین تولیدی با کاهش بنزن همراه می‌شود و مطابق استانداردهای یورو ۵ خواهد بود.

آرمان‌فر با بیان اینکه داشتن این واحد برای پالایشگاه تهران یک ضرورت است، ابراز کرد: در حال حاضر بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تهران اصطلاحاً بنزین پاک عنوان می‌شود زیرا از نظر سولفور و گوگرد پایین است اما همچنان از نظر اکتان و‌ درصد بنزن فاقد استاندارد یورو ۵ است.

وی تصریح کرد: قطعاً پس از راه‌اندازی این واحد، اکتان افزایش یافته و مقدار تولید بنزین بیشتر و در نهایت مشخصات بنزین تولید شرکت پالایش نفت تهران منطبق بر استانداردهای یورو ۵ می‌شود و به این دلیل می‌توان از آن در کلان‌شهر تهران استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران ادامه داد: هزینه برآورد شده برای اجرای این طرح در حدود ۲۰۰ میلیون یورو و زمان اجرای آن ۳۹ ماه است که با بهره‌برداری از این طرح بنزین مطابق با استانداردهای یورو ۵ با کیفیت قابل قبول خواهیم داشت.

آرمان‌فر با اشاره به واگذاری طرح به شرکت داخلی بیان کرد: اجرای این طرح به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان و عدم مشارکت شرکت‌های خارجی مغفول مانده بود که اکنون در سال جهش تولید با تکیه بر توان شرکت‌های داخلی اجرای آن میسر شده است.

وی در ادامه ابراز کرد: مهم‌ترین اقدامات اجرای این طرح شامل احداث واحد تصفیه هیدروژنی نفتای سنگین با هدف گوگردزدایی با ظرفیت ۱۶ هزار بشکه در روز، احداث واحد CCR با هدف ارتقای عدد آرم سوزی نهایی پالایشگاه از ۸۷ به ۹۱ با ظرفیت ۱۴ هزار بشکه در روز و احداث واحد اشباع بنزن با هدف کاهش بنزن موجود در بنزین نهایی پالایشگاه با ظرفیت ۲۴ هزار بشکه در روز و احداث واحد اتان زدایی و غیره است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در پایان خاطرنشان کرد: این طرح در راستای احقاق ارتقای کیفیت محیط زیستی فرآورده بنزین تولیدی شرکت، مطابق با استاندارد یورو ۵، افزایش بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تهران به میزان ۱۴ درصد با کیفیت استاندارد یورو ۵ و افزایش سودآوری به میزان برآوردی ۱ دلار به ازای هر بشکه نفت خام دریافتی با تکیه‌بر توان داخلی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول