اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کاهش 35 درصدی پرونده‌های طلاق در البرز

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اقدامات انجام شده دستگاه قضایی استان در خصوص کاهش نرخ طلاق، گفت: طی سال جاری با افزایش 15 درصدی پرونده‌های سازش میان زوجین و کاهش 35 درصدی پرونده‌های طلاق توافقی در البرز همراه بوده‌ایم.

کاهش 35 درصدی پرونده‌های طلاق در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، بعد از ظهر امروز در آیین تحلیف اولین دوره مشاوران خانواده قوه قضائیه که در راستای اجرای ماده 30 دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت مراکز مشاوره خانواده و با حضور حجت الاسلام و المسلمین اژه ای، معاون اول قوه قضائیه (به صورت ویدئو کنفرانس) و مشاوران و مددکاران استان البرز برگزار شد، بر اهم توفیقات دادگستری کل استان البرز در صیانت از نهاد خانواده و کاهش طلاق تأکید کرد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز، گفت: از جمله اقدامات موفق دادگستری کل استان در سال جاری، توفیق 15 درصدی در سازش میان زوجین و کاهش 35 درصدی پرونده‌های طلاق توافقی در استان البرز است که ماحصل اجرای صحیح و اثربخش برنامه کاهش و کنترل طلاق در استان است.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: ارائه خدمات تخصصی مشاوره توسط بیش از 40 مشاور مجرب و آموزش دیده به متقاضیان طلاق در مراکز مشاوره پیش از طلاق دادگستری کل استان، تشکیل سالانه بیش از 6000 پرونده، برگزاری 18000جلسه مشاوره در این مراکز و برگزاری سلسله کارگاه های علمی مداخله در فرایند طلاق و کارگاه های سبک زندگی برای مشاوران و متقاضیان طلاق، بخشی از اقدامات انجام شده در این خصوص است.

رئیس شورای قضایی استان البرز، اظهار کرد: به منظور عملیاتی کردن دستورالعمل اداره مراکز مشاوره خانواده نیز نیازسنجی و پیگیری های لازم متناسب با تعداد پرونده های دعاوی خانواده انجام شده و ضمن تعیین اعضای شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده استان، ابلاغ آن ها نیز صادر شده است.

وی در رابطه با برخی اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز در راستای صیانت از نهاد خانواده اشاره کرد و متذکر شد: راه اندازی 4  مرکز ملاقات فرزندان طلاق با والدین در البرز و انجام بیش از 4000 ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین؛ برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی در مناطق حاشیه ای استان؛ برگزاری 500 کارگاه آموزشی مجازی با موضوع مهارت‌های زندگی از طریق سامانه «شاد» ویژه والدین دانش آموزان؛ شناسایی بیش از 100 نفر ریش سفیدان و معتمدان محلات در قالب طرح مصلحین برای داوری در دعاوی خانوادگی از جمله این اقدامات است.

وی افزود: انعقاد بیش از 20 تفاهم نامه با دستگاه‌های استان برای همکاری در اجرای برنامه‌هایی با موضوع کنترل و کاهش طلاق؛ تولید و انتشار بیش از 5000 محتوای پیشگیرانه و آموزشی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های خانواده و ارائه آموزش به بیش از 270 نفر از مدرسان آموزش خانواده اداره آموزش و پرورش استان البرز به منظور ارائه آموزش مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق توسط این مدرسان به والدین دانش آموزان از دیگر اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول