اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

تداوم جنگ لفظی مقامات ارمنستان و جمهوری آذربایجان

رئیس دستگاه دیپلماسی ارمنستان بر لزوم سریع خروج عناصر خارجی از قره باغ کوهستانی تاکید کرد.

تداوم جنگ لفظی مقامات ارمنستان و جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه ارمنستان روز شنبه در مصاحبه با یک رسانه روسی خواهان خروج همه مزدوران خارجی از قره باغ کوهستانی شد.

به نوشته خبرگزاری «آرمنیا پرس» «آرا عیواضیان » وزیر امور خارجه ارمنستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «ریا نووستی» گفت، همه مزدوران خارجی که توسط ترکیه و جمهوری آذربایجان به منطقه درگیری قره باغ آورده شده اند، باید بلافاصله و بطور کامل خارج شوند.

ترکیه و جمهوری آذربایجان این ادعاها را کاملا بی اساس میدانند و آن را رد کرده‌اند.

وی در ادامه با اتهام زنی علیه باکو گفت: «تصمیم سران جمهوری آذربایجان برای تبدیل کشور خود به کشور تحت کنترل ترکیه و یک بمب خوشه‌ای ترور نه تنها برای امنیت منطقه بلکه امنیت بین‌المللی نیز تهدید جدی است.»

عیوضیان تاکید کرد که حضور شبه نظامیان خارجی از سوی باکو  توسط کشورهای مختلف و سازمان‌های بین المللی تایید شده است. نقش ترکیه نیز در انتقال این مزدوران به جمهوری آذربایجان به وضوح تاکید شده است.

وزیر امور خارجه  ارمنستان افزود که چند خارجی که در «آرتساخ» بازداشت شده و این مزدوران اعتراف کرده اند که برای جنگ برای جمهوری آذربایجان به آنها پول پرداخت شده است. وی گفت: «پرونده‌های جنایی در اختیار نهادهای قضایی مربوطه قرار گرفته است.»

ارمنستان در جنگ 44 روزه با جمهوری آذربایجان  مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره‌باغ کوهستانی تخلیه کرده و به مرزهای بین‌المللی عقب‌نشینی کند. مخالفان پاشینیان او را به خیانت و کشتار نیروهای ارمنی در جنگ متهم کرده و خواستار برکناری او از قدرت هستند.

بعد از شکست ارمنستان در این  جنگ  که با توافق سه‌جانبه ایروان، باکو و مسکو به آتش‌بس منجر شد، انتقادها و تظاهرات علیه نخست‌وزیر ارمنستان بیشتر شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول