اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

حضرت زینب راوی اصیل واقعه کربلا و رمز ماندگاری آن در تاریخ است

امام جمعه بندر خمیر گفت: حضرت زینب (س) جامع تمام فضیلت‌های انسانی و خوبی‌ها و بخصوص نقش روشنگری زن در جامعه را بصورت کامل نشان داد و بر همین اساس در فرهنگ اسلام ناب ایشان مصداق بارز انسان کامل است.

حضرت زینب راوی اصیل واقعه کربلا و رمز ماندگاری آن در تاریخ است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام شعیب صالحی صبح امروز اظهار کرد: حضرت زینب کبری (س) یکی از شخصیت‌های برجسته اسلامی است که نقش اساسی در مکتب اسلام و گسترش آن را در جهان ایفا کرده است.

وی افزود: به راستی حضرت زینب (س) جامع تمام فضیلت‌های انسانی و خوبی های و بخصوص نقش روشنکری زن  در جامعه را بصورت کامل نشان داده و بر همین اساس در فرهنگ اسلام ناب، ایشان مصداق بارز انسان کامل است.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر با بیان این که شهید مطهری در کتاب «انسان کامل»  بحثی را به طور مفصل و مبسوط در مورد این گزاره مهم ارائه می کند که انسان کامل از نگاه اسلام کیست و راه شناخت آن چیست؟، عنوان کرد: البته در بیانات قرآنی و روایات به این عبارت چیزی نیامده و با عبارت مومن کامل و مسلمان کامل این ویژگی معرفی شده است اما خب انسان در ذیل ایمان به کمال رسیده است.

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: شخصیت الهی حضرت زینب کبری را در سه فضیلت باید جستجو کرد؛ نخست معرفت، دوم بصیرت و سوم شجاعت.

وی با بیان اینکه محور بنیادین فضائل والای حضرت زینب (س)،  معرفت الهی است، تاکید کرد: رشد ابعاد شخصیتی آن بانوی بزرگ عالم هستی در سایه باور عمیق به توحیدحقیقی و به تبع آن شناخت و معرفت به اصل نبوت و امامت بدست آمده است.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر ادامه داد:  حضرت زینب (س)  هم راه شناس بود و هم راهنما شناس. همین ویژگی در درون او سبب شد تا بتواند قیام کربلا و واقعه عاشورا را به درستی تحلیل، بیان و روشنگری کند و خون امام حسین (ع) را یاری‌گر واقعی باشد.

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: بزرگان علم اخلاق برای شجاعت مراحلی را عنوان کرده‌اند که نخست شجاعت یعنی نترسیدن از دیگران است و بخصوص در برابر افراد زورگو و قدرتمند و مرتبه دوم شجاعت که بالاتر از معنای اول است، تسلط بر هوا نفس و نفس اماره است که در وجود حضرت زینت (س) به خوبی این ویژگی‌ها دیده می‌شود و او در حد اعلایی از شجاعت به رسالت الهی خویش عمل کرد و واقعه عاشورا را برای همیشه در تاریخ ماندگار ساخت.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول