اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

لزوم تشکیل کلینیک اورژانس صنایع جهت حمایت از واحدهای تولیدی استان قزوین

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از واحدهای نیمه‌فعال شهر صنعتی البرز به‌عنوان قدیمی‌ترین شهر صنعتی کشور موضوعی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد، شهر صنعتی البرز نیاز به یک طرح بازآفرینی و بازتولیدی دارد، در همین راستا تشکیل کلینیک اورژانس صنعت جهت حل مشکلات صنایع قدیمی شهر صنعتی البرز بسیار ضروری و مهم است؛ البته این کلینیک عملاً تشکیل شده، اما نیازمند حمایت وزارت صمت است.

لزوم تشکیل کلینیک اورژانس صنایع جهت حمایت از واحدهای تولیدی استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی، نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در حاشیهٔ سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: با توجه به قدمت صنایع استان قزوین، حمایت از خوشه‌های جدید صنایع در این استان و هم‌چنین حمایت و پشتیبانی بیشتر از واحدهای قطعه‌سازی استان ضروری است، زیرا قزوین پایتخت قطعه‌سازی کشور است و بسیاری از قطعه‌سازان در استان قزوین قطعات موردنیاز صنایع علی‌الخصوص در بحث خودرو را تأمین کنند.

وی افزود: مسئلهٔ دیگری که در مورد صنایع استان قزوین مطرح است، توجه به آلایندگی صنایع استان است؛ ما خواهان استقرار صنایعی در استان قزوین هستیم که قابلیت های زیست محیطی مناسبی داشته باشند، هم‌چنین بحث مدیریت پساب‌های صنعتی در استان نیز بسیار حائز اهمیت است، قطعاً اگر پیشرفت صنعت بدون توجه به محیط زیست باشد اثر معکوس در زندگی مردم استان خواهد گذاشت و مضرات آن جبران‌ناپذیر خواهد بود.

این مسؤول اظهار کرد: حمایت از واحدهای نیمه‌فعال شهر صنعتی البرز به‌عنوان قدیمی‌ترین شهر صنعتی کشور نیز موضوعی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد، شهر صنعتی البرز نیاز به یک طرح بازآفرینی و بازتولیدی دارد، در همین راستا راه‌اندازی کلینیک اورژانس صنعت جهت حل مشکلات صنایع قدیمی شهر صنعتی البرز بسیار ضروری و مهم است؛ البته این کلینیک عملاً تشکیل شده، اما نیازمند حمایت وزارت صمت است.

محمدبیگی اضافه کرد: این‌که ما با توسعهٔ شهرک‌های صنعتی جدید، شهر صنعتی البرز را به حال خود رها کنیم اصلاً جایز نیست و قطعاً سرانجام خوبی نخواهد داشت.

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رسیدگی به وضعیت کارگران صنایعی که در اثر تعطیلی آسیب دیده‌اند، برای ما حائز اهمیت است لذا توسعهٔ صنعت و درمان معضلات صنعتی در استان قزوین منجر به پایداری اشتغال در استان خواهد شد.

وی تصریح کرد: استان قزوین به‌دلیل اهمیت محصولات تولیدی صنعتی خود جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد، بیش از 80 درصد شوینده‌ها در استان قزوین تولید می‌شوند و هم‌چنین تولید بسیاری از صنایع دارویی، آرایشی بهداشتی در استان قزوین است.

محمدبیگی عنوان کرد: استان قزوین در صنعت کاشی و سرامیک جزو استان‌های پیشرو است و در خوشهٔ صنایع دستی و تزئینی نیز بسیار خوب عمل کرده و قابلیت رشد و توسعه دارد؛ نکتهٔ حائز اهمیت در استان، فراهم کردن بسترهای گمرکی برای صادرات و واردات کالا است، ظرفیت گمرک استان قزوین محدود بوده و نیاز به توسعه دارد تا بتوان محصولات صنایع را در سطح گسترده‌تری برای واردات و صادرات آماده کرد تا سرعت ورود مواد اولیه به واحدهای صنعتی استان افزایش یابد.

این مسؤول تأکید کرد: پیگیری مطالبات صنعتگران نیز از نکات مهم و برجسته‌ای است که لازم است مورد توجه قرار گیرد و در حوزهٔ تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی از جمله برق، گاز، آب و حوزه‌های زیرساختی نیز نیازمند تخفیفات ویژه برای صنعتگران هستیم.

وی یادآور شد: با توجه به گرانی شدید مصالح و هزینه‌های بالای تأمین زیرساخت‌های استقرار صنایع، به‌نظر می‌رسد تخصیص یارانه‌ها و بسته‌های حمایتی ویژه از صنایع جدید و در حال احداث ضروری است.

محمدبیگی در پایان اظهار کرد: صنایعی قدیمی در استان قزوین وجود دارند که قابلیت ادامهٔ حیات، نوسازی و به‌روز سازی دارند، از جمله شرکت‌های کنتورسازی و تولی‌پرس و نیز شرکت‌های ریسندگی و بافندگی که چشم‌انتظار اقدامات عاجل وزیر صمت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول