اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

چطور متوجه شویم دچار «قوز قرنیه» شدیم؟

فوق متخصص قرنیه با بیان اینکه قوز قرنیه بیماری است که آستیگمات نامنظم ناشی از نازکی قرنیه است،گفت: افرادی که قوز قرنیه دارند، حتما به چشم پزشک مراجعه کنند و با یک جراحی ساده مانع از پیشرفت آن شوند.

چطور متوجه شویم دچار «قوز قرنیه» شدیم؟

محمد جعفر قائم پناه، فوق تخصص قرنیه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «بیماری قوز قرنیه»با بیان اینکه نازکی قرنیه توسط متخصص با استفاده از قطره ریبوفلاوین به همراه اشعه ماوراء بنفش متوقف می‌شود،گفت: افرادی که در خانواده قوز قرنیه دارند، حتما به چشم پزشک مراجعه کنند و با یک جراحی ساده مانع از پیشرفت آن شوند.

قائم پناه درباره راه‌های درمانی افرادی که قوز قرنیه در آنها پیشرفت کرده است، اظهار داشت: این بیماری باید متوقف شود. استفاده از عینک در مرحله اول و پس از آن لنز تماسی، رینگ، لنز داخل چشمی و در نهایت پیوند قرنیه از راه‌های مختلف درمان این بیماری است.

این فوق تخصص قرنیه به افرادی که قوز قرنیه دارند،گفت:خوشبختانه این بیماری خطرناک نیست و هیچگاه باعث کوری نمی‌شود. این بیماری که آستیگمات نامنظم ناشی از نازکی قرنیه است، درمان دارد.

وی با بیان اینکه آب مروارید ناشی از سن پیشگیری ندارد، خاطرنشان کرد: افرادی همچون کشاورزان و کارگران در نور زیاد آفتاب باید از کلاه لبه دار و عینک محافظ استفاده کنند. باید از ضربه به سر و صورت جلوگیری کرد، از مصرف داروهای کورتونی به صورت خودسرانه دوری کرد. در نهایت برای پیرچشمی بهترین راه استفاده از عینک پیرچشمی است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول