اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ایجاد ۳۲۰ مراکز نیکوکاری برای مددجویان کمیته امداد مازندران

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: ۳۲۰ مرکز نیکوکاری در استان وجود دارد و این یعنی برای هر ۱۰ هزار خانوار یک مرکز نیکوکاری ایجاد شد.

ایجاد ۳۲۰ مراکز نیکوکاری برای مددجویان کمیته امداد مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی مازندران، حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه اظهار کرد: در شهرها و روستاهای استان شبکه‌های نیکوکاری عمومی در بخش مشارکت و هم شبکه‌های نیکوکاری تخصصی در تمام حوزه‌ها مانند فرهنگی، جهیزیه، خودکفایی و غیره راه‌اندازی شد.

وی افزود: ایجاد مراکز نیکوکاری سبب تسهیل در امور خدمت‌رسانی بهتر به نیازمندان شده که منوط به مشارکت خیران در این مقوله بوده و در واقع مراکز نیکوکاری کمک مردم به مردم است.

عالیشاه با اشاره به طرح‌های مختلف کمیته امداد تصریح کرد: چند طرح برای افزایش سرانه کمک به خانواده‌های نیازمند وجود دارد، مددجویان یک نفره ۷۳ هزار تومان، دو نفره ۸۳ هزار تومان، سه نفره ۹۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۱۳ هزار تومان، پنج نفره و پنج نفره به بالا با کمک دولت ۵۶۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

*ضرورت افزایش سرانه پرداختی به مددجویان 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در مازندران یادآور شد: ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از ایتام و ۸ هزار فرزند طرح محسنین داریم که ایتام تحت حمایت با ۳۲ هزار حامی، سرانه‌ای که به حساب آن‌ها واریز می‌شود ۳۰۰ هزار تومان است و سرانه هر فرزند طرح محسنین ۲۰۰ الی ۲۵۰ هزار تومان است، در تلاش هستیم سرانه هریک از ایتام را به ۷۰۰ هزار تومان برسانیم.

این مسؤول ادامه داد: برای بیشتر شدن این سرانه کمیته امداد طرح ایران مهربان را ایجاد کرد تا در این طرح هر ایرانی با حداقل ماهیانه ۱۰ هزار تومان یک حامی باشد و می‌توان از این ظرفیت، به‌نحو احسن برای ایتام تحت حمایت، استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش جهیزیه نیز ۴۵۰مددجوی تحت حمایت در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند و به یاری خدا با کمک خیران و استفاده از این ظرفیت کمک‌های شایانی در این بخش  شده است.

*اهدای جهیزیه به ۸۰۰ مددجوی مازندرانی

عالیشاه اعلام کرد: در سه مرحله رزمایش جهیزیه به ۸۰۰ مددجو با سرانه ۱۵میلیون تومان، جهیزیه داده شد و  از طریق تعاملی که با موسسه حضرت رقیه (س) برقرار شد و به‌منظور حفظ کرامت خانواده‌ها، اقلام جهیزیه‌ها شامل لوازم ضروری زندگی همچون یخچال، اجاق‌گاز، تلویزیون، سرویس آشپزخانه، بخاری، فرش و غیره مطابق با نظر نوعروسان از فروشگاه‌های معتبر بر اساس نیازشان تهیه‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در مازندران اضافه کرد: امسال برای اولین بار کلنگ ساخت هزار واحد مسکن مددجویی به زمین زده و ساخت واحد‌های مسکن آغاز شده است و در بخش اهدا تبلت به دانش‌آموزان تحت حمایت هم مازندران تنها استانی است این نیاز  تمامی دانش‌آموزان مددجو را برطرف کرده است و در این بخش از ظرفیت خیران استفاده شد.

این مسؤول گفت: در بخش اشتغال امسال ۲۰۶میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان به‌منظور خودکفایی و توانمندسازی آنان پرداخت شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول