اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

رئیس جمهور ارمنستان: نیروهای مسلح باید در امور سیاسی بی طرف باشند

همزمان با تشدید تنش سیاسی در ارمنستان، رئیس جمهور این کشور از نیروهای مسلح این کشور خواست تا در امور سیاسی دخالت نکنند.

رئیس جمهور ارمنستان: نیروهای مسلح باید در امور سیاسی  بی طرف باشند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه فضای سیاسی در ارمنستان ملتهب شده و مردم خواهان کناره گیری «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان از قدرت هستند، منابع خبری بعد از ظهر شنبه به وقت تهران از امتناع رئیس جمهور ارمنستان از اخراج ژنرال‌های ارتش این کشور خبر دادند.

 منابع خبری در این زمینه اعلام کردند که  رئیس جمهور ارمنستان  با مخالفت با پیشهاد پاشینیان از اخراج ژنرال‌های ارشد از این سمت خودداری کرد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» در این بار نوشت که «آرمن سرکسیان» رئیس جمهور ارمنستان با تقاضای نخست وزیر برای اخراج ژنرال‌های ارشد مخالفت کرده است. دفتر ریاست جمهوری ارمنستان اعلام کرد که رئیس جمهور در چارچوب اختیارات مشروطه خود پیش نویس این حکم را با اعتراض برگردانده است زیرا با قانون اساسی مغایرت دارد.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است بدون شک نیروهای مسلح باید در موضوعات سیاسی بی طرف بمانند. بدیهی است که به دلیل جنگ ، پرسنل نیروهای مسلح بیش از هر زمان دیگر به حمایت و توجه مشترک نیاز دارند و حل مشکلات پرسنل ارتش در اولویت است و نمی‌توان از آن غفلت کرد. رئیس جمهور معتقد است که اوضاع سیاسی فعلی کشور باید از طریق تصمیمات جامع و نه اصلاحات فردی در فرماندهی نیروهای مسلح حل و فصل شود.

به دنبال شکست در نبرد با جمهوری آذربایجان، شهروندان ارمنستانی خواستار  کناره‌گیری پاشینیان شده‌اند و طی روزهای گذشته این کشور شاهد بلوای سیاسی بود. هواپیماهای جنگی ارتش ارمنستان روز جمعه  در حمایت از تظاهرات علیه پاشینیان، بر فراز آسمان ایروان به پرواز درآمدند.

به طور همزمان، پاشینیان در یک سخنرانی ویدئویی گفت: «به تمامی سربازان، افسران و فرماندهان دستور می‌دهم سرشان به کار خود باشد و از مرزها و تمامیت ارضی ارمنستان محافظت کنند».

نخست وزیر ارمنستان به اشاره به اینکه مردم این کشور اجازه نخواهند داد کودتایی صورت گیرد گفت: «ارتش نمی‌تواند در رویه‌های سیاسی مشارکتی داشته باشد. ارتش باید تابع مردم و مقاماتی باشد که از سوی مردم انتخاب شده‌اند».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول