اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم تحقق مطالبه رهبرمعظم انقلاب در جهت برگزاری انتخابات پرشور

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با اشاره به رسالت همگانی در جهت امیدوار کردن مردم به کشور و نظام بر لزوم تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در جهت برگزاری انتخابات پرشور و نشاط تاکید کرد.

لزوم تحقق مطالبه رهبرمعظم انقلاب در جهت برگزاری انتخابات پرشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، فرماندار شهرستان شیراز ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز پروسه انتخابات اظهار داشت:انتخابات را بهار احزاب است و تشکل های سیاسی در مقطع انتخابات می‌توانند حضور پررنگی در عرصه سیاسی داشته باشند.

وی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و شوراهای اسلامی ششم را در مقطعی حساس دانست و افزود: کشور در شرایط سخت جنگ تمام عیار اقتصادی با انواع چالش‌های سیاسی خارجی و بعضاً داخلی قرار دارد و شیوع بیماری کرونا نیز تمام معادلات دنیا و در پی آن کشور ما را بهم زده و در این شرایط دشوار، مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری انتخابات پرشور باید محقق شود.

امیری نقش رسانه ها را در دنیای امروز بی بدیل توصیف کرد و در ادامه گفت: به گفته بسیاری از مسولان و نخبگان استان فارس، یکی از بهترین دوره ها، از نظر اجرای انتخابات در سطح شیراز ،انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده که حتی ۱ مورد شکایت نیز در این دوره در سطح این شهرستان ارجاع نشده و شیراز اولین کلانشهر ایران بود که صحت انتخابات آن به تایید شورای نگهبان رسید.

وی از شروع اقدامات اجرایی ستاد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و شوراهای ششم اسلامی شهر و روستا شهرستان شیراز خبر داد و اظهار کرد: در ۸ کلانشهر کشور ازجمله شیراز انتخابات این دوره بصورت الکترونیکی برگزار خواهد شد، بدین نحو که در روزهای آینده اپلیکیشن مربوط به این فرآیند در سایت وزارت کشور قرار داده خواهد شد و افراد می توانند با دانلود این نرم افزار و دریافت کد رهگیری، آن را روی گوشی های تلفن همراه خود نصب کرده و از این طریق اقدام به ثبت نام کنند.

فرماندار شیراز گفت: پیش بینی می شود در سطح شهرستان شیراز حدود هزار و ۲۰۰ نفر برای انتخابات شورای اسلامی ششم ثبت نام کنند.

امیری در ادامه گفت: در دوره قبلی انتخابات شیراز ۵۵۳ شعبه اخذ رای در این شهرستان وجود داشت که در این دوره با ۳۰ درصد افزایش این تعداد به ۷۲۴ شعبه افزایش خواهد یافت و در مجموع شهرستان شیراز نیز ۸۸۰ شعبه دایر می شود.

وی با اعلام خبر تشکیل ستاد انتخابات شهرستان شیراز افزود: کمیته های مختلف ازجمله حقوقی، امنیتی، استعلامات و حراست، فناوری ، نیروی انسانی و پشتیبانی، اطلاع رسانی، اخبار و مستندسازی در ذیل ستاد انتخابات این شهرستان فعال شده است.

فرماندار شهرستان شیراز در ادامه بر حفظ سلامت فردی اشخاص با وجود شیوع بیماری کرونا تاکید و خاطرنشان کرد: در انتخابات پیش رو با وجود شیوع بیماری کرونا موضوع ایمنی و حفظ سلامت فردی اشخاص یکی از اولویت های مهم این دوره است، بدین نحو که در همه مراحل انتخابات کارشناسان بهداشت حاضر و شرایط را رصد خواهند کرد.

امیری اضافه کرد: نامزدهای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در مرکز استان فارس برای ۱۳ کرسی، در شهر جدید صدرا برای ۷ کرسی، و در داریون و خان زنیان برای ۵ کرسی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

امیری با بیان اینکه در ۱۳۰ روستای شهرستان شیراز انتخابات این دوره شوراها برگزار  می شود اظهار کرد: شورای ۲۸ روستا در سطح این شهرستان ۵ نفر عضو و ۱۰۲ روستای دیگر نیز ۳ عضو خواهد داشت و همچنین مجموعاً در ۸ تیره عشایری شیراز نیز انتخابات این دوره شوراها برگزار می شود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول