اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

احداث منازل زلزله‌زدگان سمیرم تا تیر سال آینده/ تخصیص 36.5 میلیارد تومان برای ساخت مسکن

استاندار اصفهان گفت: طراحی و پروانه ساختمان، نظارت و آواربرداری رایگان ‏از جمله حمایت‌های دولت برای کمک به ‏بازسازی ‏واحدهای مسکونی خسارت دیده یا تخریبی است که امیدواریم طبق قول مسؤولان بنیاد مسکن و با همکاری مردم احداث و تعمیر منازل و اماکن آسیب دیده سمیرم ‏ در تیرماه 1400‏ به پایان برسد.

احداث منازل زلزله‌زدگان سمیرم تا تیر سال آینده/ تخصیص 36.5 میلیارد تومان برای ساخت مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، عباس رضایی در سومین سفر خود به این شهرستان و بازدید از مناطق زلزله زده منطقه پادنا اظهار داشت: تسهیلاتی که دولت تدبیر و امید برای زلزله زدگان سمیرم در نظر گرفته مانند اعتبارات سی‌سخت و ‏کهگیلویه و بویراحمد است.

استاندار اصفهان افزود: ‏ اعتبار برای بازسازی تأسیسات زیربنایی پنج میلیارد تومان، کمک بلاعوض ۱۶ میلیارد ‏و ۹۰۰ میلیون تومان ‏در قالب ساخت مسکن موقت و معیشتی است که در مجموع ۵۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ‏تومان برای مناطق ‏آسیب دیده ناشی از زلزله در نظر گرفته شده است که با توجه به مصوبات هیئت وزیران  ‏۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب ساخت مسکن، اسکان موقت و معیشتی تسهیلات بانکی در نظر ‏گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای هر واحد مسکونی شهری ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی جهت ساخت و معیشت و ۵۰ میلیون تومان در ‏قالب ساخت، معیشت و اسکان به تصویب رسیده است که این مبلغ برای هر واحد روستایی ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای ساخت و معیشت و  ۵۰ میلیون تومان نیز جهت ساخت، معیشت و اسکان در نظر گرفته شده است.

رضایی با اشاره به خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی و واحدهای تجاری بیان کرد: ‏به صاحبان بخش کشاورزی هم  به هر هکتار باغ پنج میلیون تومان و زراعت ۲ میلیون تومان وام کم‌بهره  و به صاحیان واحدهای تجاری آسیب دیده ۴۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود. ‎

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: طراحی و پروانه ساختمان، نظارت و آواربرداری رایگان ‏از جمله حمایت‌های دولت برای کمک به ‏بازسازی ‏واحدهای مسکونی خسارت دیده یا تخریبی است که امیدواریم طبق قول مسؤولان بنیاد مسکن و با همکاری مردم احداث و تعمیر منازل و اماکن آسیب دیده سمیرم ‏ در تیرماه 1400‏ به پایان برسد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول