اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نامه رئیس‌جمهور مصر به کویت درباره ساز و کار آشتی با قطر

وزیر خارجه کویت در دیدار با رئیس جمهور مصر نامه او را در موضوع ساز و کار آشتی قاهره با دوحه دریافت کرد.

نامه رئیس‌جمهور مصر به کویت درباره ساز و کار آشتی با قطر

به گزارش گروه بین‌الملل  خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر روز شنبه در دیدار با «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت نامه‌ای را درباره قضیه آشتی قاهره با قطر به کویت تقدیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، رئیس جمهور مصر با ابراز قدردانی از تلاش‌های صمیمانه کویت در رابطه با آشتی با قطر بر موضع قاطع مصر در حمایت از همبستگی عربی برای دفع خطرات از سر ملت‌های و حفاظت از امنیت ملی آنها تأکید کرد.

وزارت خارجه قطر پیش از این اعلام کرده بود که دو هیأت مصری و قطری سه‌شنبه هفته گذشته در کویت نشستی را برای نخستین باز از زمان امضای توافق العُلا در نشست شورای همکاری خلیج فارس(پنجم ژانویه ۲۰۲۱)  تشکیل دادند و در آن ساز و کار و اقدامات مربوط به مرحله آتی روابط فیمابین را بررسی کردند.

توافق العُلا، در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس در شهر العُلا واقع در شمال غرب عربستان سعودی امضاء شد؛ توافقی که مفاد آن تنش زدایی میان ۴ کشور عربی (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) با قطر بود.

به گزارش رسانه‌ها، قاهره و ابوظبی همچنان احساس می‌کنند که دوحه خواسته‌هایشان را دست کم گرفته و درباره بازگردانی روابط به حالت عادی به ویژه در روابط خود با مصر جدی نیست.

گفته می‌شود روابط قاهره و دوحه اخیرا به حدی از تشنج رسیده که چیزی نمانده بوده بار دیگر جنگ رسانه‌ای میان دو طرف از سر گرفته شود و دوحه و قاهره حریم هوایی خود را به روی یکدیگر ببندند آن هم پس از آنکه هیچ مقامی نه از امارات نه از مصر نه از قطر نپذیرفت که گام اول را برای حل اختلافات بردارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول