اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو پارلمان عراق: هدف تجاوز آمریکا، گسیل تروریست‌های بیشتر به عراق بود

عضو پارلمان عراق تاکید کرد که هدف آمریکا از حمله به نیروهای مرزبان الحشد الشعبی در مرز میان عراق و سوریه گسیل تروریست‌های بیشتر به عراق برای تشدید ناامنی در این کشور است.

عضو پارلمان عراق: هدف تجاوز آمریکا،  گسیل تروریست‌های بیشتر به عراق بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد البلداوی» عضو فراکسیون «الصادقون» در پارلمان عراق گفت که حمله به نیروهای مرزبان الحشد الشعبی در منطقه «البوکمال» در مرز عراق و سوریه در چارچوب یک نقشه صهیونیستی-آمریکایی برای ایجاد شکاف امنیتی در آن منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، البلداوی حمله به الحشد الشعبی را بخشی از تجاوزگری‌های بی وقفه رژیم صهیونیستی و آمریکا خواند و گفت: «هدف از این اقدامات درهم شکستن نیروهای ملی عراق و ایجاد شکاف امنیتی در مرز عراق و سوریه به منظور بازگشت تروریست‌ها به عمق عراق و ایجاد خونریزی‌های جدید است.»

وی با اشاره به تمرکز تروریست‌های داعش در شمال غربی عراق و در مرز با سوریه گفت: «اردوگاه الهول در استان الحسکه سوریه نیز شامل هزاران تروریست داعشی و خانواده‌هایشان هستند که تحت حفاظت آمریکا قرار دارد».

این عضو پارلمان عراق گفت: «آمریکا با وجود اینکه ادعای مبارزه با تروریسم می‌کند، اجازه یکسره کردن وضعیت آنجا را نمی‌دهد و الهول به دلیل اینکه دربرگیرنده تروریست‌هایی از اتباع مختلف کشورهاست به سلاحی تبدیل شده است که کل جهان را تهدید می‌کند».

عضو پارلمان عراق تاکید کرد: «یک طرح مشخص آمریکایی وجود دارد که هدف آن بازگرداندن داعش  طی چندین نوبت به عراق است و حضور الحشد الشعبی در نزدیکی مرزهای سوریه  و عملکرد خوب آن، برنامه های آمریکا را به شکست کشانده است، از همین رو با هواپیماهایش این مرزبانان را هدف می‌گیرد.»

البلداوی گفت این در حالی که افزایش میانگین حملات تروریستی در عراق ناشی از سرازیر شدن تروریست ها از آن سوی مرزهاست.

وزارت دفاع آمریکا به دنبال تجاوز نظامی روز جمعه در بیانیه‌ای تایید کرد ارتش آمریکا به دستور «جو بایدن» مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرده و این حمله بر اساس اطلاعات دریافتی از سمت دولت عراق انجام شده است.

وزارت دفاع عراق عصر روز جمعه اظهارات وزیر دفاع آمریکا در این خصوص را عجیب خواند و گفت: «ما ضمن تکذیب این خبر می‌گوییم که همکاریمان با نیروهای ائتلاف بین المللی محدود به هدف معینی است که برای تشکیل این ائتلاف به خصوص در زمینه مبارزه با داعش و تهدید آن برای عراق مشخص شده است به گونه‌ای که حاکمیت عراق و تمامیت ارضی عراق را حفظ کند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول