اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

2000 هزار معلم جهادی آذربایجانی،به تعطیل نشدن آموزش کمک کردند/ توزیع 50 هزار بسته معیشتی توسط فرهنگیان

مسئول بسیج فرهنگیان استان آذربایجان شرقی گفت: مجموع فرهنگیان استان از اول سال تاکنون حدود 12 میلیارد تومان برای خرید تبلت و وسایل کمک آموزشی در دوران کرونا کمک کردند.

2000 هزار معلم جهادی آذربایجانی،به تعطیل نشدن آموزش کمک کردند/ توزیع 50 هزار بسته معیشتی توسط فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسلم اورنگی در رابطه با نتایج برگزاری رزمایش مومنانه در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا یکی از سالن‌های ورزشی را از آموزش پرورش گرفتیم و همه چرخ خیاطی‌هایی که در مدارس بود را در این سالن‌ها قرار دادیم، معلم‌ها براساس شیفتی که از قبل تعیین کرده بودیم برای دوختن ماسک در محل حاضر می‌شدند و در تهیه ماسک کمک می‌کردند.

مسئول بسیج فرهنگیان استان آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از تلاش معلم‌های استان آذربایجان شرقی حجت همکاری در تهیه ماسک برای مردم این استان، افزود: در ایام پیک کرونا که تهیه ماسک سخت بود، این معلم‌ها جهاد کردند. حتی بسیاری از آنها در خانه مشغول دوخت ماسک بودند. 

اورنگی با اشاره به اقدام جهادی معلم‌ها برای حضور در کلاس درس به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها اینترنتی در مناطق اظهار کرد: وقتی آموزش‌ها آنلاین شد بسیاری از مناطق این استان اینرنت نداشتند لذا گروهی از معلم‌های جهادی در قالب طرح معلم جهادی و معلم یار اعلام آمادگی کردند که به مناطق مذکور بروند و کار تدریس و آموزش را به صورت حضوری ادامه دهند. در نتیجه این طرح حدود 2 هزار معلم به مناطق صعب‌العبور رفتند تا آموزش دانش‌آموزان تعطیل نشود.

وی با اشاره به اجرای طرح پویش لبخند در استان آذربایجان غربی تصریح کرد: مجموع فرهنگیان استان آذربایجان شرقی از اول سال تاکنون حدود 12 میلیارد تومان برای خرید تبلت و وسایل کمک آموزشی در این دوران کمک کردند. در حقیقت کرونا در کنار همه سختی‌هایی که  داشت، قلب انسان‌ها را بهم نزدیک کرد. 

اورنگی در خصوص توزیع بسته‌های ارزاق در ایام کرونا توسط سازمان بسیج فرهنگیان استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در مرحله اول و دوم رزمایش مومنانه طرح ارزاق را اجرا کردیم و حدود 50 هزار بسته در سطح استان توزیع شد منتها از فصل پاییز و شروع مدارس به بعد طرح توزیع بسته ارزاق را در قالب تهیه تبلت و وسایل کمک آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند ادامه دادیم، لذا بسته‌ها را کاربردی‌تر کردیم.

مسئول بسیج فرهنگیان استان آذربایجان شرقی ضمن تأکید بر ادامه رزمایش مومنانه یادآور شد: در حقیقت تا زمانی که افرادی به این قبیل کمک‌ها نیاز داشته باشند، باید این قبیل رزمایش و طرح‌ها ادامه پیدا کند و در این راستا باید به دوران پساکرونا و نقش فرهنگیان در آن دوران هم توجه کرد. در واقع معلم‌ها در این دوران با توجه به نقشی که دارند می‌توانند بر کاهش فشارهای روانی بر مردم موثر واقع شوند، در حال حاضر بسیاری از افراد به دلیل شیوع کرونا دچار بیماری وسواس شدند و نقش معلم‌ها در بهبود شرایط روانی این افراد در شرایط بعد از کرونا بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول