اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سوءاستفاده انتخاباتی نتانیاهو از شرایط کرونا

رهبران احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند در پی مسدود شدن مرزهای فلسطین اشغالی به دلیل شیوع ویروس کرونا، کابینه نخست وزیر این رژیم تنها به رای‌دهندگان احتمالی خود مجوز ورود به سرزمین‌های اشغالی را صادر می‌کند.

سوءاستفاده انتخاباتی نتانیاهو از شرایط کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رهبران احزاب مخالف طی روزهای اخیر به شدت از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و گفته‌اند که در آستانه انتخابات پارلمانی این رژیم که روز 23 مارس (3 فروردین) برگزار خواهد شد، وی تنها به رای دهندگان احتمالی به احزاب جناح راست اجازه ورود به سرزمین‌های اشغالی را می‌دهد.

در پی شیوع ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی، کابینه رژیم صهیونیستی محدودیت ورود از تمامی مرزها را اعمال کرده و هر روز تنها تعداد محدودی اجازه ورود به فلسطین اشغالی را دارند.

بر اساس یک گزارش تلویزیونی، اغلب کسانی که طی روزهای اخیر مجوز ورود به سرزمین‌های اشغالی را دریافت کرده‌اند از ارتدوکس‌ها هستند که جزو حامیان نتانیاهو به شمار می‌آیند.

«یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عاتید» شنبه از «آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی خواست تا درباره روند تصمیم گیری مجوز ورود به شهروندان اسرائیلی ورود کند.

لاپید در بیانیه‌ای گفت:‌ «ده‌ها هزار اسرائیلی در خارج گیر کرده‌اند و تنها به شهروندانی اجازه ورود داده می‌شوند که رای دهنده احتمالی به بنیامین نتانیاهو هستند.»

بر اساس تحقیقی که شبکه 12 رژیم صهیونیستی انجام داده، ده‌ها هزار صهیونیستی که در خارج از سرزمین‌های اشغالی قرار دارند هنوز نتوانسته‌اند مجوز ورود دریافت کنند این در حالی است که مجوز ورود محدود روزانه 2 هزار نفر به سرزمین‌های اشغالی اغلب به جامعه هریدی‌ها اختصاص می‌یابد که از طرفداران احزاب وابسته به نخست وزیر رژیم صهیونیستی هستند.

 

 

چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر قرار است در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (مصادف با سوم فروردین ۱۴۰۰) برگزار شود.

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، در صورت ائتلاف کردن احزاب مخالف نخست وزیر، این احزاب می‌توانند به اکثریت ۶۲ کرسی کنست (بیشتر از حد نصاب شصت‌ویک کرسی) برسند و یک گزینه را برای نخست‌وزیری اسرائیل معرفی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول