اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

ماجرای سوت جنجالی در لیگ برتر بسکتبال چه بود؟

قضاوت داور در صحنه حساس بازی روز گذشته اکسون و شهرداری قزوین حواشی زیادی را به وجود آورد.

ماجرای سوت جنجالی در  لیگ برتر بسکتبال چه بود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدار تیم‌های اکسون و شهرداری قزوین در حالی روز گذشته برگزار شد که یک صحنه جنجالی در آخر مسابقه دو تیم حواشی زیادی را به وجود آورد.

ماجرا این بود که مالکوم گرنت بازیکن آمریکایی تیم شهرداری قزوین پس از پرتاب سه امتیازی خود به روی زمین افتاد، اما داوران این صحنه را بزرگنمایی تلقی کرده و به مالکوم اخطار دادند. همین موضوع باعث شد تا نیمکت قزوینی‌ها دچار التهاب شده و محمدرضا اسلامی سرمربی این تیم واکنش تندی را نشان دهد.

اسلامی پس از این اتفاقات کنترل خود را از دست داد و تخته مربیگری را به روی زمین کوبید تا صحنه های نامناسبی در زمین بسکتبال به وجود بیاید. او در پایان مسابقه گفته بود: نحوه قضاوت این دیدار باعث شرمساری و خجالت خانواده بسکتبال ایران شد.

اما برخلاف اسلامی اکثر کارشناسان داوری قضاوت داور را برای عملکرد بازیکن آمریکایی درست دانسته‌ و معتقدند داور در این صحنه جرات و جسارت خود را هم نشان داده است.

 

 

پیام سیفی‌زاده، رئیس سابقه کمیته داوران و مسابقات فدراسیون بسکتبال با اشاره به اتفاق رخ داده گفت: به نظر من قضاوت داور در زمین خوردن بازیکن آمریکایی درست بود و این بازیکن بزرگنمایی کرد. من حتی با داوران این بازی هم صحبت کردم و آنها گفتند قبلا تذکر شفاهی به مالکوم داده بودند و چون تکرار شده، اخطار فنی دادند.

وی ادامه داد: در قانون گفته شده اگر بزرگنمایی خیلی واضح باشد، حتی بدون تذکر قبلی هم می‌توانند اخطار دهند و در این صحنه هم بزرگنمایی کاملا مشخص بود. از سوی دیگر باید مصلحتت اندیشی را کنار گذاشت و این تابو باید شکسته شود.

سیفی زاده تاکید کرد: داور بازی شجاعت مثال زدنی داشت و در این 40 سالی که در بسکتبال بودم، تاکنون چنین جسارتی را ندیده بودم. البته به نظر من جسارت تنها کافی نیست و باید همراه با تصمیم درست باشد که این داور هر دو مورد را داشت.

به گزارش فارس، طی چند فصل گذشته اعتراض‌ها به داوری زیاد بوده، تا جایی که به سوت معمولی و حتی در اولین بازی لیگ هم واکنش‌هایی از سوی مربیان و بازیکنان نشان داده می‌شود که همین موضوع کار داوران را برای ادامه قضاوت سخت می‌کند. لیگ برتر بسکتبال کم کم به روزهای حساس خود نزدیک می‌شود و قطعا حساسیت بازی‌ها روی کار داوران هم تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول