اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر میانمار در سازمان ملل برکنار شد

مقام‌های نظامی میانمار، سفیر این کشور در سازمان ملل را به دلیل درخواست از جامعه جهانی برای کمک به لغو کودتای نظامی برکنار کردند.

سفیر میانمار در سازمان ملل برکنار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های نظامی میانمار، «کیوا مو تن» سفیر میانمار در سازمان ملل را پس از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و درخواست از جامعه بین‌الملل برای کمک به لغو کودتا در کشورش، برکنار کردند.

بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، شبکه تلویزیونی «ام آر تی وی» میانمار عصر روز گذشته (شنبه) به وقت محلی، خبر برکناری کیوا مو تن را اعلام کرد و گزارش داد که وی «از مسئولیت‌ها و قدرت خود به عنوان سفیر دائم سوء استفاده کرده و به کشور خیانت کرده است».

سفیر میانمار در سازمان ملل پس از اخراج در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تأکید کرد که تصمیم دارد «به مبارزه خود تا جایی که می‌تواند ادامه دهد».

میانمار روز گذشته (شنبه) شاهد بیست و یکمین روز پیاپی از اعتراضات از زمانی بود که ارتش این کشور قدرت را طی یک کودتای نظامی در اول فوریه (۱۳ بهمن ماه) به دست گرفت و «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و دیگر رهبران این حزب و همچنین «وین مینت» رئیس‌جمهور میانمار را بازداشت کرد.

حزب «اتحادیه ملی دموکراسی» به رهبری سوچی در ۲۳ آبان ماه با کسب ۸۳ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی میانمار پیروز شده بود.

کیوا مو تن روز جمعه هفته گذشته طی یک سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حاکمان نظامی میانمار را که هم‌اکنون کنترل قدرت را به دست دارند، به چالش کشید و از شورای امنیت سازمان ملل و جامعه جهانی درخواست کرد تا از «هرگونه ابزار لازم» برای نجات مردم میانمار و محاکمه ارتش میانمار بهره گیرند.

وی ادامه داد: «ما به شدیدترین اقدامات ممکن جامعه جهانی برای پایان دادن هرچه سریع‌تر به این کودتای نظامی، متوقف کردن سرکوب‌ مردم بی‌گناه، بازگرداندن قدرت به مردم و احیای دموکراسی نیازمندیم».

سفیر میانمار در سازمان ملل پس از سخنرانی خود، به نشانه همبستگی با معترضان با سلام «سه انگشتی» که نماد مقاومت در برابر دیکتاتوری به شمار می‌رود، به مردم میانمار ادای احترام کرد.

در پی کودتای نظامی در میانمار، بسیاری از کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس با محکوم کردن این اقدام، شماری از سران دولت کودتا در میانمار را به خاطر آنچه که نقض حقوق بشر توصیف کردند، مورد تحریم قرار دادند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول